پیام های کشیش جلیل سپهر

“فرياد فردايى كه قيمت سكوت امروز است!”

رای بدهید

“فرياد فردايى كه قيمت سكوت امروز است!”

هیرودیس پادشاه از رؤسای کاهنان و کاتبان قوم یهود پرسید:
«مسیح کجا باید متولد شود؟» بدو گفتند: “دربیت لحمِ یهودیه “زیرا میکای نبی گفته “از بیت لحم، پیشوایی به ظهور خواهد آمد.” (متی 2: 4و5)

جالب است کاهنان کاملاً می دانستند مسیح پادشاه یهود است، نه هیرودیس و در بیت لحم متولد می شود و نجات دهندۀ قوم می باشد. ولی نه برای دیدنش به بیت لحم رفتند، نه به او ایمان آوردند و نه در مورد تولد و هویت الهی و رهایی بخشش چیزی به قوم گفتند!!!! چرا؟؟؟

چون با سکوت و همکاری با ناراستی هیرودیس منافع شخصی خودشان را حفظ می کردند. بدون فکر کردن به حفظ منافع عمومی مملکت شان.

آن ها به خوبی می دانستند که هزینۀ عیاشی و شهوت رانی و خوش گذرانی سناتور های مجلس سنای روم به وسیلۀ مالیات و منابع غارت شدۀ مملکت شان از طریق باج گیران و سربازان مسلح تأمین می شود ولی برایشان حفظ مقام و منافع شخصی مهم تر از حفظ منافع عمومی مملکتشان بود.

خیلی وقت ها حقیقت را می دانیم ولی در برابرش سکوت می کنیم و خودمان را قانع می سازیم که نادیده گرفتن حقیقت به مصلحت مان است و منافع مان را حفظ می کند اما در آینده همین کاهنان و کاتبان برای سکوت امروزشان قیمت بسیار گزاف و فاجعه آمیز و مصیبت باری پرداخت کردند.

در روز 14 آوریل سال 70 میلادی ارتش روم به رهبری تیتوس با همکاری ژولیوس الکساندر اورشلیم را آتش زده معبد را ویران کرده و همه جا را به خاک و خون کشید. و همین کاهنان و کاتبانِ خاموش، در آن وقت به چنان فریاد و ناله ای افتادند که گوش فلک را کَر می کرد. ولی دیگر خیلی دیر شده بود. اورشلیمِ به آتش سوخته و معبدِ ویران شده در تاریخ 8 سپتامبر سال 70 میلادی دوباره به وسیلۀ رومی ها تسخیر و غارت شد.

طاق تیتوس، که هنوز هم در رُم پا برجاست، به یادبود همین به خاک و خون کشیدن و فتح و غارت مجدد اورشلیم به دست خون خوارترین سربازان رومی ساخته شده‌ است که تقریباً در 8 سپتامبر 70 میلادی فتح شد. بر روی سطح داخلی این طاق تصویر غارت کردن وسایل معبد یهود حکاکی شده است!

مشکل واقعی “ندانستن حقیقت نیست” زیرا با مطالعه کردن حل می شود.
مشکل واقعی “دانستن حقیقت ولی تصميم به سکوت کردن در برابر ناراستی است.”

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO