پیام های کشیش جلیل سپهر

فرا رسیدن ماه اکتبر سر آغاز جشنوارۀ پاییز برشما مبارک باد

رای بدهید

فرا رسیدن ماه اکتبر سر آغاز جشنوارۀ پاییز برشما مبارک باد

پاییز فرایند نظم طبیعت است و بخش اجتناب ناپذیر دگرگونی و حرکت و رشدش. اگر نباشد گرفتار رکود و یکنواختی می شویم. اما بیایید به پاییز دیگری بیندیشیم. به پاییزی که دیگر بهاری ندارد.

امروز قد کشیدی. غنچۀ بهاری ات شکوفا شده و گل خوشنمایی شدی. از روی دیوار باغ بالا رفتی و با رایحه ات همه جا را پر ساختی. رهگذران فصلی با چشمان هرزه گردشان وانمود می کنند که مجذوب زیبایی ات و مدهوش عطرت شده و سخاوتمندانه با مبالغه آمیز ترین کلمات تحسینت می کنند.

اما حیات گل هر چند زیبا و خوش عطر و گران قیمت باشد تنها در داشتن رابطۀ زنده و سالم با ریشه اش ادامه پیدا می کند، نه در نوع گلدان و محل جلوه گری و تحسین بینندگانش.

و تو باید بدانی فرقی است بین باغبانی که ریشه هایت را آبیاری کرده با رهگذران بازیگوش و هوسرانی که برای لحظه ای لذت و احساسی گذرا دست و دلبازانه تحسینت می کنند و بُلهوسانه از شاخه می چینند و به محض دیدن گُلی دیگر، طوری ترکت می کنند که انگار هرگز نبوده ای.

مواظب پاییز بی بهار رابطه ها باش مبادا در زیر پای بی تفاوتی هایشان:
پاییز احساسی که زخم خورده
پاییز شرافتی که سقوط کرده
پاییز عهد و پیمانی که شکسته
پاییز عاطفه هایی که به فنا رفته
پاییز لبخندی که دلگیرانه غروب کرده
و پاییز تحسن هایی که محو شده را تجربه کنی

آن وقت تمام موجودیتت در قفسۀ بایگانی ادارۀ آمارها محبوس می شود و تمام خاطره ات در غم و حسرت دل شکستۀ باغبانت خلاصه می شود.

امروز نــه گفتن به تمنای هوس انگیز و تحسین بدون تعهد را فرا بگیر. امروز ریشه و تنه و باغبانت را دریاب. امروز از پاییزی که فرایند گردش طبیعت است حسابی لذت ببر؛ ولی مواظب پاییز بدون بهار رابطه هایت باش.

مسیح گفت: تو شاخه ای من تاک هستم و پدر آسمانی باغبان توست (یوحنا 15: 1).

دل عاشق باغبان و زخم صلیب تنه ای که تو را پرورده است تنها سند معتبر اصالت و ریشۀ ارزشمند توست. امروز باغبان و تنه ات را به تمام دل، به تمام جان، به تمام فکر و به تمام قوت محبت کن. او برای تو طرحی دارد که از گلبرگهایت عطر و از شهد درونت عسل جاودانی بسازد تا پاییزِ بدون بهار را تجربه نکنی و پاییز، نقطۀ پایان زندگی ات نباشد.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO