پیام های کشیش جلیل سپهر

عرضه و تقاضای فیض خدا!

رای بدهید

عرضه و تقاضای فیض خدا

در صنعت تجارت موضوع تعادل بین عرضه و تقاضا نقش بسیار مهمی دارد. وقتی عرضه و تقاضا همخوانی نداشته باشند، رابطه از مسیر سالم خود خارج می شود.

اگر تولید زیاد و تقاضا کم باشد طبیعتاً باعث رکود بازار است و روی اقتصاد تأثیر منفی می گذارد. ولی اگر برعکس تقاضا زیاد باشد و تولید کم، آن وقت فاجعۀ قحطی پیش خواهد آمد.

حالا به تقاضای خود از خدا و آن چه خدا به ما عرضه می کند فکر کنید. خدا در عرضه کردن فیض و محبتش طرحی دارد بنام “بیشتر از کافی بودن”

افسسیان 3: 20 می فرماید: خدا قادر است بیشتر از تقاضای ما عرضه کند تا انسان هرگز در رابطه با خدا به کمبود و قحطی روحانی گرفتار نشود.

پس علت رکود رشد و یا قحطی روحانی بعضی افراد چیست؟

علت اول:
اینست که با وجود زیاد بودن تولید فیض خدا، تقاضای ما انسان ها برای دریافت مـسح و فیض و برکـت الـهی کم و محدود و ناچیز است. ما برکت را در حد یک جواب دعا و یا رفع یک نیاز مقطعی می خواهیم.

علت دوم:
وجود واسطه های مذهبی می باشد که می خواهند در بین عرضه و تقاضای فیض خدا برای خودشان کلاهی بسازند. در حالی که خدا در امر بخشیدن برکت معتقد به طرح “از تولید به مصرف” است و حاضر است وقتی با دلیری به تخت فیض او برویم (عبرانیان 4: 16) شخصاً با ما ملاقات کند و بیشتر از آن چه بخواهیم از خزانۀ نامحدود خود به ما فیض عطا کند.

رشد روحانی سالم دقیقاً مربوط است به همخوانی و هماهنگی رابطۀ سالم و بدون واسطه بین عرضه و تقاضای بین ما و خدا. بنابرین با دلیری به تخت فیض او برویم و آن چه را برایمان عرضه کرده است، شخصاً تقاضا کنیم. او قادر و حاضر است بیشتر از آن چه ما درخواست می کنیم به ما عطا کند. آمین.

جلیل سپهر

www.lifespringiran.com
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO