پیام های کشیش جلیل سپهر

ضربه های دوست داشتنی!

1/5 - (1 امتیاز)

ضربه های دوست داشتنی!

تشویق دیگران برای رشد ما یک نیاز کاملاً طبیعی است. مثل خوردن ویتامین برای سلامتی بدن. اما اگر برای سلامتی فقط به مصرف ویتامین اکتفا کنیم با بحران جدی روبرو خواهیم شد. گاهی جسممان گرفتار شرایطی می شود که نیازمند آنتی بیوتیک ها و گاهی هم جراحی ها می باشد.

خطر جدی اینست که شکوفایی و رشد وابسته به فقط تشویق و تحسین با شنیدن اولین انتقاد گرفتار خشم و بحران روحی و دل سردی می شود.

یقیناً اگر آهنی را فقط نوازش کنید کوچک ترین اتفاقی نمی افتد اما وقتی در کورۀ آتش گذاشته و ضربات چکش را تحمل کند به شکل دل خواه آهنگر دانا و ماهر تبدیل خواهد شد.

گرمای نرم کنندۀ کورۀ تشویق مردم بدون شک نیازمند ضربات چکش انتقاد های حساب شدۀ خداست تا قابلیت هایمان شکوفا شود. هرگز از ضربات چکشِ انتقادها نترسید. خدا این ضربه را در جهت شکل گیری ما برای طرح مفیدی که برایمان دارد استفاده می کند. در آن روز یقیناً این ضربه ها برایمان سرنوشت ساز و دوست داشتنی خواهند بود.

بیایید در آستانۀ سال جدید روحیۀ انتقاد پذیری را به خودمان هدیه بدهیم و وارد سال جدید بسازیم و در طول سال آن را به کار گیریم. آن وقت تازگی. مفید بودن و سطحی متفاوت در زندگی را بیشتر از قبل تجربه خواهیم کرد.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO