مدافعین ایمان مسیحی

شرح حال مختصر از زندگی معلم کلام خدا دکتر دِرِک پرینس

رای بدهید

شرح حال مختصر از زندگی معلم کلام خدا دکتر دِرِک پرینس

دِرِک پرینس (‌14 اوت 1915–24 سپتامبر 2003) در يك خانوادۀ بريتانيايی ساكنِ هندوستان و در شهر بنگلور متولد شد. وی در رشتۀ زبانهای لاتين و يونانی از دانشگاه های كمبريج و اِتُن فارغ التحصيل شد و تحصيلات خود را در رشتۀ فلسفۀ کهن و مدرن در دانشگاه كمبريج ادامه داد. دِرِك تحقيقات خود را با گرايشِ زبانهای عبری و آرامی در دانشگاه زبان اورشليم و كمبريج ادامه داد تا اين كه در زمان جنگ جهانی دوم به ارتش بريتانيا پيوست و در آن زمان شروع به مطالعۀ كتابمقدس به عنوان مطالعات فلسفی خود نمود و ملاقاتی منحصر به فرد با منجی خود داشت. بعد از ملاقات با عيسی مسيح و تجربۀ بی نظیر تعمید در روح القدس پس از چند روز، او به دو نتيجۀ بنيادی می رسد: اول اين كه عيسی مسيح زنده است و دوم تعاليم كتابمقدس حقيقت دارد و محدود به زمان خاصی نيست. اين دو نتيجه زندگيش را متحول می سازد و او بقيۀ زندگی خود را وقف تحقيق و تعليم كتابمقدس می نمايد.

پرینس در سال 1945 با خانم لیدیا کریستنسن که یک میسیونر دانمارکی بود ازدواج کرد و پدر هشت دخترخواندۀ لیدیا شد، قبل از این که این زوج دختر دیگری را به فرزندخواندگی بپذیرند. این خانواده در سال 1963 به ایالات متحدۀ آمریکا نقل مکان کردند و کلیسایی را در سیاتل شبانی کردند. پرینس در سازمانی به نام خیمۀ ایمان در شهر شیکاگو کار کرد و سپس به کلیسای خبرخوش در فلوریدا منتقل شد.

همسر اول او، لیدیا در سال 1975 جان به جان آفرین تسلیم نمود. سپس سه سال بعد پرینس در سال 1978 با روت بیکر (که او نیز دارای سه فرزندخوانده بود) ازدواج کرد. آنها در سال 1981 به اورشلیم نقل مکان کردند.

خانوادۀ پرینس به خاطر خدمتی که به عهده داشتند، دائماً در سفر بودند تا این که همسر دوم او روت نیز در 29 دسامبر 1998 درگذشت و به خداوند خود پیوست.

زبان ساده و شيوای دِرِک پرینس عطيه ای بود كه باعث بنای ايمان ميليونها نفر شد. تعاليم بنيادی وی به منظور تشخیص تعاليم حقيقی از تعاليم كاذب برای بسياری مفيد بوده است. وی خالق بيش از 50 كتاب، 600 درس صوتی و 100 درس ويدیويی است كه بسياری از آنها به بيش از 100 زبان ترجمه شده اند. تعاليم وی هم اكنون به دست  ايمانداران بيش از 140 كشور رسيده و اين خدمات به فیض خدا تا بازگشت مسيح ادامه خواهد داشت. اين مهم هم اكنون به وسيلۀ سازمان خدماتِ دِرِك پرينس با بیش از 30 دفتر فعال در كشورهای استراليا، كانادا، چين، فرانسه، آلمان،‌ روسيه، نرو‍‍ژ، آفريقای جنوبی، سوئد و ايالات متحدۀ آمريكا محقق می شود . وی در سال 2003 ميلادی در منزل شخصی خود واقع در اورشليم در زمان خواب به ديدار معبود خود شتافت.

بعضی از کتاب هایی که او به رشتۀ تحریر درآورده و به زبان فارسی نیز ترجمه شده اند، عبارتند از:

برکت یا لعنت، شوهران و پدران، پیمان ازدواج، محبت بی حدّالهی، درمان خدا برای حس طرد شدگی، شکرگزاری-ستایش-پرستش، نجات کامل، شالودۀ زندگی مسیحی، مبادله بر روی صلیب و…

برگرفته از وب سایتهای خدمات دِرِک پرینس و ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO