پیام های کشیش جلیل سپهر

شباهت خود‌پرست با آفتاب‌پرست!

رای بدهید

شباهت خود‌پرست با آفتاب‌پرست!

همۀ آدمها مثل هم نیستند. مثل هم فکر نمی‌کنند. مثل هم نگاه نمی‌کنند. مثل هم نظر نمی‌دهند. مثل هم ارزیابی و نتیجه گیری نمی‌کنند. مثل هم یکجور سلیقۀ مشابه ندارند. چون آدمها متفاوتند.

بنابرین طبیعی است که همه از شما خوششان نیاید. گاهی لازمست که همه شما را تأیید نکنند و هیچ ایرادی هم ندارد که مورد پسند همه نباشید.

در غیر این صورت هویت شما دچار مشکل عدم ثبات شخصیتی شده و با هر سلیقه و طرز فکری خودش را هماهنگ می‌کند و با هر نوع شرایط و موقعیتی مانند آفتاب‌پرست شکل و رنگش عوض می‌شود تا دل همه را بدست آورد و مورد پسند همه باشد. و این آغاز خود سانسوری و مرگ استقلال فکری است.

تغییر رنگ آفتاب‌پرست‌ها به خاطر سلول‌هایی به نام کروماتوفورس است که در لایأ زیر پوست آنها قرار دارد و در موقع نیاز جا به جا شده و به شکل محیط در می‌آید تا از خودش حفاظت کند و این نقطأ مشترک انسان خود‌پرست با حیوان آفتاب‌پرست است که هر دو برای حفاظت خود رنگ عوض می‌کنند.

وقتی به سادگی بپذیرید که سیرت و صورت و هنر و تخصص و صفات شخصیتی شما مورد تأیید همه نوع سلیقه نیست دیگر از داشتن مخالفین رنج نخواهید برد و در تمنای جلب توجه دیگران خود را قربانی نخواهید کرد.

باور کنید:
داستان “مردی برای همۀ فصلها ” یک فریب است
داستان “زنی برای همۀ سلیقه ها “هم یک دروغ است.
هیچ زن و مردی نمی‌تواند موافق همۀ فصل‌ها و سلیقه‌ها و ذائقه‌ها و دیدگاه‌ها باشد مگر این که مانند آفتاب‌پرست دائماً رنگ عوض کند.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO