زندگی روزمره مسیحیمسئلۀ رنج

سه حقیقت که هنگام عبور از درّه های زندگی باید به خاطر بسپاریم کدامند؟

1/5 - (1 امتیاز)

سه حقیقت که هنگام عبور از درّه های زندگی باید به خاطر بسپاریم کدامند؟

شاید در حال حاضر در درۀ سایۀ مرگ نباشی اما ممکن است در درۀ دیگری باشی. در سفر زندگی، معمولاً درّه ها جاهای سختی هستند که در آن ها به آسانی شک ها به تو هجوم می آورند یا اینکه نیکویی خدا را نادیده می گیری ومتوجه آن نیستی. اما مطمئن باش که خدا در این درّه ها با تو است و از آن ها عبور می کند و این قول را داده که تو را ازاین درّه ها عبور دهد.

درمزمور23: 4 کلام خدا می فرماید: «حتی اگرازتاریک ترین وادی ها نیزبگذرم، از بدی نخواهم ترسید، زیرا تو با من هستی.» (ترجمه هزاره نو)

سه حقیقت زیر را هنگام عبور از درّه ها یا وادی ها به خاطر بسپار:

1- در درّه ها تنها نیستی بلکه خدا با توست

سایه های زندگی به نوری گواهی می دهند که پشت آن ها قرار دارد. عکس العمل تو نسبت به سایه ها چیست؟ به سایه پشت می کنی و به نور نگاه می کنی. مسیح فرمود: «من نور عالم هستم! هرکه ازمن پیروی کند، در تاریکی راه نخواهد رفت بلکه از نور زندگی برخوردار خواهد بود.» (یوحنا 8: 12 – ترجمۀ فارسی کتاب مقدس انگلیسی CEV)

درکتاب مقدس می خوانیم که خدا نوری است که در او نه تغییری است و نه سایۀ ناشی از دگرگونی. نیاز تو این است که از توجه به مسائل تاریکی مثل صورت حساب بدهی ها، نگرانی در مورد سلامتی فرزندانت و والدین سالخورده ات دست برداری. وقتی تمرکز تو از  ترس ها برداشته شود، آنگاه متوجه محبت پدر آسمانی می شوی.

2- خدا از درّۀ زندگی تو هدف خوبی را دنبال می کند

هیچ بدی از خدا ناشی نمی شود، حتی وقتی با مشکلات، کشمکش ها، اندوه، ترس و یا شکست دست و پنجه نرم می کنی، او می خواهد از درّه ای که گرفتار آن هستی، چیزهای خوب بیافریند.

رومیان 5: 3- 5  می فرماید: «ما درسختی هایمان فخرمی کنیم زیرا می دانیم که سختی ها بردباری را به بار می آورد و بردباری شخصیت را می سازد و شخصیت سبب امید می گردد و امید به سرافکندگی نمی انجامد زیرا محبت خدا که توسط روح القدس به ما بخشیده شد، در دل های ما ریخته شده است.» (ترجمۀ فارسی کتاب مقدس انگلیسی (ESV

3- پاداش تو تا ابد باقی است

در هر کدام از درّه هایی که هستی، یعنی درّۀ ترس یا درۀ کشمکش ها یا اندوه و یا درّۀ زحمت ها، مطمئن باش که به خاطر وفاداری ات در تمام آن ها، پاداشی در انتظار توست. قبل از این که چنین سؤالاتی به ذهن تو خطور کند که: «چرا وقتی خدا همیشه با من بوده و برایم فکر های نیکو داشته، این قدر شکایت می کردم؟ و هنگام گذشتن از آن درّه به خودم اجازه دادم نگران شوم؟ دیگر دیر شده و  در آسمان خواهی بود.

همانطور که کتاب مقدس می فرماید: «زیرا رنج های سبک و زودگذر ما جلالی ابدی برایمان پدید می آورند، جلالی که با آن رنج ها قابل مقایسه نیست (دوم قرنتیان 4: 17 ترجمۀ معاصر)

تبادل نظر:

  • در حال حاضر چه ترسی تو را آزار می دهد؟ چه دروغ هایی را پذیرفته و باور کرده ای که باعث ترس تو می شوند؟
  • وقتی از درۀ بعدی عبور می کنی یا در حالی که به خط پایان درۀ کنونی خود رسیده ای چطور می خواهی نیکویی خدا را به یاد داشته باشی؟
  • چه اهمیتی دارد که در حالی که در ته درّه های زندگی ات هستی، پیش از ورود تو به آن سوی زندگی موقتی کنونی، به خیریتی که خدا موقع عبور دادن تو از این درّه در نظر دارد، فکر کنی؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 18 ژانویۀ 2023

ترجمۀ بهروز نظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO