سخنان بزرگان

سخنان بزرگان (۵)

رای بدهید

سخنان بزرگان (۵)

۱- پنج تصمیم مهم تعیین کنندۀ سرنوشت تو: الف- تصمیم بگیر سالم تر زندگی کنی ب- تصمیم بگیر به روابط خود عمق ببخشی پ- تصمیم بگیر در هر شرایطی به خدا اعتماد کنی ت- تصمیم بگیر به چه چیزهایی فکر کنی ث- تصمیم بگیر عیسی را پیروی کنی (از وب سایت پرپاسخ).
۲- هفت مزیت روحیۀ قدردان: الف- موجب سلامت بدنی و فعالیت سالم مغز است ب- فرح بخش است پ- پادزهر احساسات زهرآلود است ت- روابط را بهبود می‌بخشد ث- فرصت‌های جدید برای آشنایی با مردم ایجاد می‌کند ج- نشانۀ بلوغ افراد است چ- باعث لبخند خدا و برکت ما است (از وب سایت پرپاسخ).
۳- چهار حالت قلبی هنگام تقدیم هدیه به خدا: الف- آمادگی فکری قبلی ب- اشتیاق و هیجان پ- داوطلبانه ت- با شادی و نشاط! (از وب سایت پرپاسخ)
۴- پنج پیشنهاد برای داشتن روزی مفید: الف- روز را با پرستش خدا شروع کن ب- به مشارکت وقت بده پ- برای رشد روحانی خود تلاش کن ت- اطرافیان را خدمت کن ث- خبر خوش انجیل را به دیگران برسان
۵- چهار چیز که هرگز نباید با پول خود بکنی: الف- آن را هدر نده ب- پول پرست نباش پ- به پول اعتماد نکن ت- توقع نداشته باش که پول باعث رضایت تو شود (از وب سایت پرپاسخ).
۶- پنج مزیت وجود گروه‌های کوچک در کلیسا براساس اعمال رسولان ۲: ۴۲-۴۷: الف- مطالعۀ کلام خدا با هم ب- رشد در محبت با هم پ- مشارکت به همراه خوردن غذا با هم ت- دعا با هم و برای هم ث- کمک‌های عملی به هم.
۷- مسیحیت برای هر تجربۀ دردناکی به ما دلیلی ارائه نمی‌دهد، اما در زمان درد و رنج منابعی عمیق برای امید و تشویق به جای تلخی و یأس در اختیار ما می‌گذارد (تیموتی کِلِر).
۸- عیسای مسیح به خاطر این رنج نکشید که تو هرگز رنج نکشی. بلکه او رنج کشید تا هر بار که مصیبتی بر تو وارد می‌شود بیشتر به شباهت او در آیی. انجیل وعدۀ شرایط خوب زندگی به تو نمی‌دهد بلکه نوید یک زندگی بهتر برای تو دارد (تیموتی کِلِر).
۹- صداقت یعنی حتی وقتی کسی تو را نمی‌بیند کار درست را انجام دهی (سی. اس. لوییس).
۱۰- شش امر حیاتی در شکل گیری رهبران بزرگ: الف- نگاه یک رهبر به برترین رهبر یعنی خداست (امثال ۱۶: ۹؛ مزمور ۳۷: ۵). ب- نمونۀ خوبی برای جماعتش است (اول تیموتائوس ۳: ۲-۴؛ ۴: ۷ و ۱۶). پ- قلب خدمت وغلامی دارد (یوحنا ۱۳: ۱۵-۱۷). ت- دلیر و جسور است (اول سموئیل ۱۷: ۳۷). ث- خطا یا گناهش را می‌پذیرد و از آن توبه می‌کند (دوم سموئیل ۱۲). ج- مشتاق رابطه‌ای صمیمی با خداست (اشعیاء ۴۱: ۱۰).
۱۱- دوستان تو دوست خدا باشند، ارزشی به زندگی‌ات بیافزایند، زندگیشان پرثمر باشد و انتخابهای حکیمانه‌ای داشته باشند (کشیش ورژ باباخانیان).
۱۲- انجیل تنها سلاحی است که با شلیک آن شخص مُرده، زنده می‌شود! (راینهارد بونکه، مبشر آلمانی)
۱۳- خیلی‌ها زندگی خود را همراه با نومیدی خاموش سپری می‌کنند و ترانۀ زندگی‌شان را با خود به گور می‌برند (دیوید هنری تورو).

۱۴- بلوغ روحانی با گذشت زمان به دست نمی‌آید، بلکه با اطاعت از خواست و ارادۀ خدا! (اوزوالد چمبرز)

۱۵- برای من رشد به سوی بلوغ روحانی به معنای خودآگاهی کمتر و خدا آگاهی بیشتر می‌باشد (مارک بَترسون).

۱۶- مسیحیانی که کتاب مقدس را نادیده می‌گیرند، به بلوغ نمی‌رسند (جان استات).

۱۷- آنچه نشان‌دهندۀ بلوغ روحانی است، این نیست که چقدر پاک هستی؟ بلکه چقدر از ناپاکی خویش آگاهی؟ و این آگاهی در را به سوی فیض و رحمت خدا باز می‌کند (فیلیپ یانسی).

۱۸- بلوغ فیزیکی وابسته به زمان است، اما رشد روحانی به اطاعت ما مربوط است (جان بیور).

۱۹- بودن یعنی تبدیل، تبدیل یعنی به سوی رشد حرکت کردن و حرکت در رشد و بلوغ یعنی آفرینش بی‌پایان خود (هنری برگسون).

۲۰- کسی که رشد نکرده، عیسای خداوند را همیشه به عنوان یک یاور می‌داند، اما برای شخص  بالغ، عیسای مسیح خودِ حیات و زندگی است (مایلز جی استنفورد).

۲۱- هیچ میان‌بُری برای بلوغ روحانی وجود ندارد. داشتن زندگی مقدس، وقت می‌برد (اِروین لوتزر).

۲۲- در بلوغ روحانی، این عدالت نیست که در برابر بی‌عدالتی قرار می‌گیرد، بلکه رحم و شفقت (جوکو بِک).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO