پیام های کشیش جلیل سپهر

“رمز عبور از مرز هلاکت”

رای بدهید

“رمز عبور از مرز هلاکت”

یوحنا 3: 16 فقط یک آیۀ تشویقی نیست بلکه “تنها کلید رمز رهایی” از هلاکتی است که شریر بالاترین هزینه ها را برای تحقق آن پرداخت مي كند.

یوحنا 3 : 16 می گوید:
«خدا این قدر جهان را محبت کرد»
این آیه معتبرترین سند رفع تبعیض های نژادی، ملیتی و جنسیتی در نگاه خداست . زیرا تمام ساکنان جهان را در بر می گیرد.

یوحنا 3: 16 می گوید:
«خدا محبت کرد»
برخورد خدا با انسان گناهکار از طریق وزن کردن نیکویی ها و بدی هايش نیست بلکه بر اساس محبت ذاتی خودش می باشد زیرا خدا محبت است (اول یوحنا 4: 8).

یوحنا 3: 16 می گوید:
«او پسر یگانه خود را داد»
پسر به مفهوم جسمانی نیست زیرا خدا نه زاییده می شود و نه می زاید بلکه اشاره به رابطۀ هویتی با خداست که در صورت ایجاد شدن این رابطه، همۀ انسان ها پسر و دختر خدا نامیده می شوند. مهم یگانه بودن اوست كه برای قربانی شدن بر روی صلیب به جهت پرداخت جریمۀ گناهان اختصاص یافته. اما چرا عیسی مسیح یگانه است؟ چون کلمۀ خداست و هیچ کس به اندازۀ کلمه خدا مقدس نیست و کلمۀ خدا به صورت عیسی مسیح به میان ما آمد تا به نیابت انسان مزد گناهان را بپردازد.

یوحنا 3: 16 ادامه می دهد:
«تا هرکه به او ایمان بیاورد»
آیا مسیح مزد گناه تمام بشریت را پرداخت؟ بله. ولی ایمان آوردن و پذیرفتن قیمتِ پرداخت شدۀگناه تنها طریق رهایی از گناه است زیرا غیر از قیمتی که مسیح برروی صلیب پرداخت کرد هیچ قیمت دیگری که برابر با معیار خدا باشد وجود ندارد. چون همه انسانند و جایز الخطا می باشند. همه گناه کرده اند و هیچ کس در حدّ کلمۀ خدا مقدس و بی عیب نیست که بتواند مزد گناه را بپردازد.

یوحنا 3 : 16 می گوید:
«هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد»
مسیح گفت شریر به عنوان دزد می آید تا ابتدا کرامت شما را بدزدد و بعد هویت شما را بکشد و در آخر موجودیت شما را هلاک کند . اما من آمده ام تا شما حیات جاودانی را به دست آورید و آن را زیادتر تجربه کنید (یوحنا 10: 10).

اینجاست که جملۀ «هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد» به وسیلۀ قیمتی که مسیح در مقام پسر یگانه بر روی صلیب پرداخت کرد “تنها کلید رمز رهایی” از اقتدار نابود کنندۀ شرارت می باشد. همواره مبارک خدا باشید.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO