زندگی روزمره مسیحی

راجع به پریود زن سؤالاتی داشتم: راسته که میگن زنی که پریود هست در دین مسیح به هر چیزی دست بزنه اون وسیله نجس میشه و هرجا بشینه نجسه و همراهانش هم نجس میشن؟ آیا این درسته؟

رای بدهید

در عهد عتیق، قوانینی برای قوم یهود که با وضعیت و موقعیت جغرافیایی و تاریخی مشخص این قوم در آن زمان مناسبت داشت، توسط خدا وضع شده بود و یکی از این قوانین مسئله ای است که شما در سؤال خود قید کرده اید. اما در عهد جدید در زمان ظهور عیسی مسیح و پس از او در زمان رسولان مسیح و کلیسای اولیه با توجه به جهانی شدن مأموریت قوم خدا و کلیسای خدا این مسئله رنگ دیگری به خود گرفت. در واقع امروزه قانونی که در آن زمان برای قوم یهود، در آن موقعیت خاص وضع شده بود، دیگر قابل اجرا نیست و با توجه به قوانین بهداشتی پیشرفته کنونی نیازی به اجرای چنین احکامی نیست. 

مسیحیت معتقد است که تمام عهد عتیق، کلام خداست و قوانین مراسمی و آئینی قوم اسرائیل با آمدن عیسی مسیح جامه عمل پوشید و قوانین اجتماعی و قضایی عهد عتیق نیز مختص قوم یهود در آن موقعیت خاص بود. اما قوانین اخلاقی عهد عتیق مانند: زنا مکن، دزدی مکن، قسم دروغ نخور، طمع مورز و غیره، هنوز به قدرت خود باقی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO