پیام های کشیش جلیل سپهرزندگی روزمره مسیحی

آیا انتخاب تو مطابق خواست و ارادۀ خداست؟

رای بدهید

“تا کی برای کسی ماتم می گیری که خدا او را رد کرده؟” (اول سموئیل 16: 1)

زمانی مردم بر ضد اراده خدا پادشاه طلبیدند. خدا گفت این انتخاب به ضرر شماست ولی آنها اصرار ورزیدند. بنابرین خدا مسئلت دل آنها را به آنها داد. و به سموئیل گفت شائول را به پادشاهی مسح کن. اما شائول موافق دل خدا عمل نکرد و خدا او را رد نمود. سموئیل با خشم فریاد کشید و برای شائول ماتم گرفت و روز های زیادی اشک ریخت. احتمالاً می گفت خداوندا مگر تو خودت شائول را تأیید نکردی؟ پس چرا این طور شد؟

ما نیز گاهی از چیزی و یا شخصی خوشمان می آید و با اصرار از خدا تأییدیه می خواهیم. خدا هم خواسته دل ما را بما می دهد. بعد از مدتی می بینیم چه شخص ناموافق و نامناسبی وارد زندگی ما شده. آن وقت با حیرت از خودمان می پرسیم:
مگر من دعا نکردم؟
مگر من ارادۀ خدا را نطلبیدم؟
مگر من با خادمین مشورت نکردم؟
مگر خدا این شخص را تأیید نکرد؟
پس چرا این طور شد؟ من کجای کار اشتباه کردم؟

اشتباه زمانی ست که بدون در نظر گرفتن ارادۀ خدا خواسته و تمایلات دل خودتان را طلبیدید و خدا اجازه داد آن را بدست آورید. این را به حساب ارادۀ خدا و مشورت غلط خادمین و یا ضعیف بودن دعاهایتان نگذارید.

درمان اینست که:
اشتباه خودمان را بپذیریم و هرچند در انتخاب افراد ارادۀ خدا را نطلبیدیم، در رد کردن آنها ارادۀ خدا را بپذیریم و برای آنچه خدا رد کرده ماتم نگیریم و خود را گرفتار ناامیدی و افسردگی نسازیم.

در آن روز خداوند به سموئیل گفت: برای کسی که من رد کرده ام ماتم نگیر. برخیز ظرف روغن خود را پر کن زیرا امروز می خواهم تعویض و تغییر و تبدیل بزرگی در زندگی ات بوجود آورم و آن روز داود مرد موافق دل خدا، به جای شائول که موافق دل قوم بود به پادشاهی مسح شد.

اگر در چنین شرایطی قرار دارید مأیوس نشوید. یقین بدانیددر صورت طلبیدن ارادۀ خدا، او قادرست تغییر و تبدیل بزرگی در زندگی شما بوجود آورد. تغییر، ساده و بدون درد نیست ولی پذیرفتنش برکت بزرگی دارد. مانند عمل جراحی که همراه با درد و خون ریزی است اما شفا و سلامتی را بشما می بخشد.

لطفاً خودتان را سرزنش نکنید و به ماتم گرفتن برای افراد بی وفا و نامناسبی که از زندگی تان بیرون رفتند خاتمه دهید. آن وقت خدا شخص مناسب دل خودش را بشما نشان خواهد داد. لطفاً آمادۀ تغییر باشید.

جلیل سپهر

www.lifespringiran.com
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO