خانوادۀ مسیحیدعا و پرستشزندگی روزمره مسیحیکلیسا

دعا، سلامت عاطفی را به ما باز می گرداند!

5/5 - (1 امتیاز)

دعا، سلامت عاطفی را به ما باز می گرداند

 ” و پادشاه ، مرد خدا را خطاب کرده، گفت: تمنا اینکه نزد یهـٌوَه ، خدای خود تضرع نمایی و برای من دعا کنی تا دست من به من باز داده شود. پس مرد خدا نزد خداوند تضرع نمود، و دست پادشاه به او باز داده شده، مثل اول گردید.” (اول پادشاهان 6:13)

آیا تا به حال پیش آمده که بر اثر اندوه، ترس، احساس تقصیر یا شرم، خود را ناتوان و فلج شده احساس کنید؟ برای من اتفاق افتاده.

در چنین مواقعی ممکن است فکر کنید که نمی توانید در مورد احساسات خود کاری انجام دهید. اما این حقیقت ندارد. وقتی که احساسات، شما را فلج می کند دعا به یاریتان می شتابد و باعث بهبودی و شفا می شود.

در عهد عتیق در مورد  مردی به نام یربعام پادشاه می خوانیم که از نظر احساسی در موقعیت خاصی قرار گرفت. خدا نبی را نزد پادشاه فرستاد تا اخبار مربوط به آینده را به او بگوید و پادشاه از آنچه شنید خوشنود نشد و به شدت خشمگین شد. تنها به این دلیل که نمی خواست حقیقت را در مورد خود و آنچه در آینده پیش خواهد آمد، بشنود یا بپذیرد.

آیا برای شما هم اتفاق افتاده که از خبر بدی خوشتان نیامده یا از اینکه شنیده اید شما مسبب یک مشکل بوده اید، احساس بدی به شما روی آورده و عکس العمل بدی نشان داده اید؟ این دقیقاً همان چیزی بود که بر سر یربعام پادشاه آمد.

اینجاست که در اول پادشاهان 4:13 چنین می خوانیم: ” و واقع شد که چون پادشاه، سخن مرد خدا را که مذبح را که در بئت ئیل بود، ندا کرده بود، شنید، یرٌبعام دست خود را از جانب مذبح دراز کرده،  گفت: او را بگیرید. و دستش که به سوی او دراز کرده بود، خشک شد به طوری که نتوانست آن را نزد خود باز کشد.” آن چه بعد از این واقعه رخ داد شما را به حیرت وا می دارد. شاه فریاد زد: “تمنا اینکه نزد یهـٌوَه، خدای خود تضرع نمایی و برای من دعا کنی تا دست من به من باز داده شود. پس مرد خدا نزد خداوند تضرع نمود، و دست پادشاه به او باز داده شده، مثل اول گردید.” ( اول پادشاهان 6:13)

یربعام پادشاه به خوبی بر این امر واقف بود که بدون دعا بهبود حاصل نخواهد شد.

امروز چه چیزی شما را فلج کرده؟ شاید احساسات برانگیخته تان باشد. به سوی خداوند بازگردید و دعا کنید و از دیگران نیز بخواهید که برایتان دعا کنند.

به همان روشی که یربعام پادشاه به آن متوسل شد تا شفای دستش را از طریق دعا بدست آوَرَد ، خدا می تواند کمک کند تا استفادۀ سالم از احساسات خود را باز یابید.

دعا بخشی جدایی ناپذیر از برنامه کلی برای بازگرداندن سلامت عاطفی شما است و بدون آن، شفای دائمی امکان پذیر نیست!

 

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن- 26 ژوئیۀ 2021

ترجمۀ: ژاسمن پتروسیان مسیحی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO