کتاب مقدس

در متی باب 13 آیه 41 و 42 چرا همچین خشونتی ذکر شده؟

رای بدهید

خدا در ضمن اینکه خدایی با مهر و محبت و فیاض و پر از نیکویی و رحمت است، خدایی عادل و قدوس و راست و بری از گناه می باشد و از ناپاکی و خطا نفرت دارد. متأسفانه بسیاری هستند که تصویری اشتباه از خدا دارند و فکر می کنند که خدا تنها دارای خصوصیت نرم و ملایم و با محبت و مهربان و نیکو است. البته که او همه این خصوصیات را دارد. اما برای درک خدا می بایست تمام کتاب مقدس را به عنوان یک مجموعه در نظر داشت. خدا در کتاب مقدس، خدای قادر مطلق و مهیب و عظیم و دانای مطلق و حاضر مطلق و عادل مطلق و حکمت مطلق و… نیز در کنار محبت و لطف و رحمت و مهربانی خویش می باشد. 

بنده به هیچ وجه نمی توانم بپذیرم که افرادی مثل هیتلر و موسولینی واستالین و… که چنین ظلمهایی به جامعه بشری کردند و از خدا تمرّد جستند و این همه کشتار و بی عدالتی را باعث شدند با افرادی مانند مادر ترزا یا آلبرت شوایتز که زندگی خود را فداکارانه برای همه فدا کردند به عقوبت واحدی دچار شوند. مسلماً عدالت غایی در انتظار چنین افرادی می باشد و عیسی مسیح به عدالت الهی خدا که در نهایت اجرا خواهد شد، در این آیات به وضوح اشاره می کند.

این خدا نیست که چنین افرادی را به این عقوبت دچار می سازد، بلکه انتخاب آزادانه این افراد می باشد که آنها را نهایتاً به چنین جزایی می کشاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO