پیام های کشیش جلیل سپهر

درمان قلب های شکسته

رای بدهید

درمان قلب های شکسته

دوست خالصی که بر او اعتماد می‌داشتم و نان مرا می‌خوررد، روزی پاشنۀ خود را بر من بلند کرد (مزمور 41: 9).
اعتمادی که از مسیر تحقیق و تجربه و هماهنگی با معیارهای کلام خدا عبور نکرده باشد دو دلیل دارد:

اول- ساده لوحی افراطی و فلج کننده
دوم- طمـع داشتن به منافع باد آورده
مسئولیت چنین اعتمادی به عهدۀ خود شخص است نه دیگران. ولی عواقبش دامنگیر دیگران هم می شود.

“چشم بسته اعتماد کردن” به خاطر ایماندار بودن نیست بلکه از روی بی ایمانی و عدم رعایت کلام خداست. چنین ادعایی توجیه خطا و نپذیرفتن مسئولیت آنست. همه چیز را تحقیق کنید و اگر نیکوست به آن اعتماد کنید. (اول تسالونیکیان 5: 21)

شش کلید درمان قلب شکسته:
اول- فهمیدن این که چرا چشم بسته بدون استفاده از سنجش و معیار الهی اعتماد کردم؟ وقتی حقیقت را دانستیم آزاد خواهیم شد زیرا حقیقت کلید آزادی ست. «حق را خواهید شناخت و حق شما را آزاد خواهد کرد» (یوجنا 8: 32).

دوم- مسئولیت پذیری و اعتراف به خطا و بازگشت از آن و ایمان آوردن به تدارک خداست که به ما نگاهی پدرانه دارد نه از روی قضاوت کردن.

سوم- نگاه خلاقانه به این واقعیت که می توانیم درد چوب اعتماد کردن را به جرقۀ بیدار کننده ای برای هوشیاری مابقی عمرمان تبدیل کنیم.

چهارم- امید به این که کار خدا با ما تمام نشده بلکه بعد از بازگشت در ابتدای جادۀ رفع مشکلات و موانع زندگی امید بخش قرار گرفته و شایستۀ برکات ملکوت خدا هستیم.

پنجم- بپذیریم که اگر خود را بازندۀ قمار زندگی می بینیم ولی خدا در مورد ما با کسی شرط بندی نکرده و ما را به هیچ کس نباخته و برای خدا مهرۀ سوخته نیستیم. عیسی مسیح فتیله های نیم سوخته را خاموش نمی کند و نی های خرد شده را نمی شکند (اشعیاء 42: 3)

ششم- زخم خنجر نارفیقانی که به آنها اعتماد کردید و تا خرشان از پل گذشت پاشنۀ خود را بر شما بلند کردند را به نزد مسیح بیاورید. مسیح درد شما را می فهمد زیرا خودش بر صلیب زخم نارفیق خورده و با زخم هایش شما را شفا خواهد داد (اول پطرس 2: 25).

عیسی مسیح در شفای دلشکستگان و بلند کردن افکندگان و مهار دریاهای طوفانی و تبدیل شرایط خراب، مهارتی شگفت انگیز و خلاقیتی بی نظیر و پرونده ای خاص و منحصر به فرد دارد. همین حالا او را بچشید و ببینید که او حقیقتاً نیکوست.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO