پیام های کشیش جلیل سپهر

داشتن رؤیا بایستی به همراه روش مناسب و مطمئن باشد

رای بدهید

داشتن رؤیا بایستی به همراه روش مناسب و مطمئن باشد

سال ها قبل برای شرکت در کنفرانسی در کالیفرنیا باید هواپیما را حین رفت و برگشت در لاس وگاس عوض می کردم. بنابرین هم مسافرانی که به لاس و گاس می رفتند را دیدم و هم مسافرانی که از آن جا بر می گشتند.

آن ها که می رفتند آن قدر هیجان زده بودند که با صدای بلند می خندیدند. در راهرو هواپیما بالا وپایین می پریدند و با موزیک بلند می رقصیدند. حتی مهماندار هواپیما را هم برای چند لحظه به رقص آوردند. انگار هواپیما از هیجان و خوشی مسافران داشت منفجر می شد.

اما مسافرانی که در برگشت از لاس وگاس دیدم، همۀ ساکت و غمگین و بهت زده و افسرده بودند و فضای درون هواپیما آدم را یاد بعد از ظهر جمعۀ قبرستان می انداخت که همه سر قبر میتی که تازه فوت کرده رفته اند.

یکی به پنجره خیره شده بود. یکی چشماش پر اشک بود. یکی حیرت زده به کارت اعتباریش نگاه می کرد. یکی مات و مبهوت چند رشته از موهایش را لای دو انگشتش به حالت جنون آمیزی می پیچید و ول می کرد.

علت تفاوت روحیۀ مسافرانی که به لاس وگاس می رفتند با آن هایی که بر می گشتند در داشتن رؤیای برنده شدن در قمار و خوش گذرانی کردن و یا همه چیز را در قمار باختن و آرزویشان نقش بر آب شدن بود.

داشتن رؤیا و تصویر های زیبا کافی نیست. باید برای تحقق رؤیایت مسیر و طریق مناسب و روش مطمئنی داشته باشی وگرنه شادی رفتنت را غم برگشتنت از بین می برد.

موسی رؤیای رهایی قوم از مصر را از خدا گرفت و قوم را از دریای سرخ عبور داد اما بعد از مدتی فهمید که داشتن رؤیای درست به وسیلۀ طریق اشتباه باعث شکست می شود. به خاطر همین به حضور خدا رفت و گفت:

اگر مرا پذیرفته و رؤیای رهایی این قوم را به من داده ای، طریق های درست خود را به من بیاموز (خروج 33: 13).

داود هم که رؤیای پیروزی داشت به خداوند گفت:
ای خداوند طریق خود را به من بیاموز (مزمور 27: 11)

موسی و داود دو شخصیت موفقی هستند که رؤیای موفقیت شان را در طریق موفقیت آمیز خدا به تحقق رساندند.

طریق شما برای رسیدن به آرزوها و تحقق رؤیاهایتان چیست؟ یادتان باشد طریق های اشتباه رؤیاهای زیبا را بر باد می دهد.

جلیل سپهر
&jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO