خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعادعا و پرستش

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: شهادتی به دست آور (روز سی و دوم)

رای بدهید

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: شهادتی به دست آور (روز سی و دوم)

مکاشفه 12: 11

* وقتی خدا جواب دعایی را می دهد چه کوچک، چه بزرگ، باید آن را با دیگران در میان بگذاریم. اگر جوابی را که گرفته ایم به پرستش تبدیل نکنیم در واقع به غرور تبدیل می شود. شهادت دادن در واقع نوعی پرستش خدا است. ما باید شهادت دهیم چون دیگران نیاز دارند اعمال عجیب خدا را بشنوند. اگر شهادت ندهیم دیگران همچنان در این فکر خود که خدا کاری انجام نمی دهد، باقی می مانند.

* شهادت دادن ما فقط برای این نیست که نشان دهیم پیروز شده ایم بلکه به دشمن نیز می گوییم که تو بازنده ای. وقتی شهادت می دهیم یا شهادتی می شنویم؛ هر دو حالت، باعث رشد کلیسا و جلال خدا می شود.

* شنیدن شهادت دیگران خوب است ولی دست دوم است. تشویقت می کنم که از خدا چیزهای جدید بگیری و خودت شهادتی داشته باشی. حتی چیز کوچکی که برایت اتفاق افتاده، با دیگران در میان بگذار و آن را برای خود نگه ندار. شهادت دادن در واقع سلاح مخفی ما است که دشمن تلاش می کند آن را از ما بگیرد. اگر شهادت نمی دهیم در واقع جلال را از خدا می دزدیم و نه فقط از خدا بلکه همچنین از مردمی که نیاز دارندآن را بشنوند.

* سعی کنیم خودمان شهادتی داشته باشیم و تنها به آن چه از دیگران می شنویم قناعت نکنیم. زن سامری پس از مصاحبت خود با عیسی مسیح، با سرعت به دهکده اش رفت و آن چه شاهد آن بود به دیگران خبر داد و مردم آن روستا خودشان آمده و از مسیح شنیدند و به زن سامری گفتند: « ما الآن ایمان آوردیم. نه به خاطر شهادت تو بلکه ما خود مستقیم از خدا شنیدیم.»

* ما نمی توانیم تمام زندگی ایمانی خود را با شهادت های دیگران سپری کنیم. ما به شهادت های شخصی خود احتیاج داریم.

– دانستن این که ایمان داریم کافی نیست بلکه باید بدانیم که چرا ایمان داریم!

– تنها به شنیدن شهادت دیگران قانع نباش بلکه خودت شهادتی داشته باش.

* دعا کن تا خدا افراد جدید، خدمت جدید، ایمان جدید، عطای جدید و …. به تو ببخشد.

* بارها اتفاق افتاده که من و ورژ به یکدیگر فرصت شهادت دادن را نمی دهیم و هر کدام از ما می خواهیم نفر اول باشیم که کار خدا را به دیگران تعریف کنیم.

* اسم تو باید همراه شهادت و تجربه ای باشد. باید خودت تجربه ای شخصی داشته باشی، دیده باشی، شنیده باشی، مزه اش را چشیده باشی، احساس  کرده باشی، لمس کرده باشی و حتی بوییده باشی. وقتی شخصی خودش تجربه ای دارد، آن را بهتر می تواند به دیگران منتقل کند تا شهادتی که از دیگران شنیده است.

* همین هفته از خدا بخواه اتفاق جدیدی را تجربه کنی که تا به حال تجربه نکرده ای و سپس آن را به دیگران شهادت بده و با این کار، خدای پر جلال خود را جلال و عظمت بیشتری بده.

نوشتۀ مارک بَتِرسون

ترجمۀ آرمینه باباخانیان به همراه تجربیات شخصی مترجم که به شکل تیره در متن برجسته شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO