خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعادعا و پرستش

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: شریک اصلی (روز سی و ششم)

رای بدهید

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: شریک اصلی (روز سی و ششم)

متی 6: 20

* سال ها پیش وقتی تازه به آلمان رفته بودم و هنوز در کمپ پناهندگی زندگی می کردم کتاب عهدجدید ترجمۀ انجیل شریف به دستم رسید و وقتی آن را خواندم این آیه به نظرم خیلی زیبا آمد با این که معنی آن را در آن موقع به خوبی درک نکردم ولی نوشتم و به دیوار اتاقم چسباندم.

* گنج های ما چه چیزهای را شامل می‌شوند؟ آن ها می‌توانند مال، وقت، محبت بی‌ قید و شرط به دیگران، فدا کردن زندگی‌مان برای عزیزی و… باشند.

* صاحب تولیدات خمیر دندان کُلگِیت که یک مسیحی ثروتمند می‌باشد، یک دهم سود به دست آمده از کار خود را برای خود نگه داشته و نُه دهم  آن را برای خدمت به خدا صرف می‌کند. در واقع او با این کار خود، خدا را شریک مال خود کرده است.

* وقتی در آلمان زندگی می‌کردم، به محض بازگشت از کنفرانس‌های سالانه، پول خوردهای خود را برای یک سال آینده در قلکی نگه‌داری می‌کردم تا در سال آینده مبلغی که جمع می‌شد برای هزینه های رفت و آمد، اقامت و حتی خرید چند کتاب مسیحی کفایت کند. یکی از سال‌ها، کنفرانس سالانه در سوئد برگزار می‌شد و من به علت مشکل ویزا موفق به شرکت در این کنفرانس نشدم. در آن زمان وضع مالی من خوب نبود و مبلغی که جمع شده بود می‌توانستم به راحتی برای خودم خرج کنم. ولی وقتی یکشنبۀ بعد به کلیسا رفتم، از شبانم کشیش آراماییس شنیدم که سفری بشارتی به منظور برگزاری جلسۀ پرستشی در پیش دارند و نیاز به مبلغی برای هزینۀ بنزین خود دارند. وقتی این نیاز را شنیدم، روح القدس با من سخن گفت و فرمود مبلغی که برای کنفرانس جمع کرده بودی برای این خدمت پرداخت کن. حقیقت این بود که برای من امر دشواری بود، اما اطاعت کردم و برای این خدمت پرداخت کردم. پس از این  که این مبلغ را هدیه کردم شادی عجیبی به من دست داد. با این کار خدا را در مال خود شریک کردم.

* من و ورژ قربانی کردن وقت، خانۀ راحت، فرزندان و نوۀ زیبای خود را و مشکلات زبانی را پذیرفته‌ایم و همۀ آنها را به خدا تقدیم کرده‌‌ایم. هدف ما این نیست که برای این قربانی‌ها پاداش خود را در این دنیا دریافت کنیم بلکه این گنجی باشد برای آسمان.

* ابراهیم، اسحاق و یعقوب تا زمانی که جشن عروسی بره بر پا نشده هیچ پاداش و تاجی نخواهند گرفت. چرا؟ چون وعده‌هایی که خدا به این مردان خدا داده، هنوز در حال انجام شدن می‌باشند و به نقطۀ نهایی خود نرسیده‌اند.

* قهرمان‌های تاریخ چه کتاب مقدسی و چه دنیوی که اعمال عجیب انجام دادند مردمی مثل من و شما بودند و خدای آن ایام، خدای ایام ما هم هست. خدایی که به ابراهیم، اسحاق و یعقوب برکت داد، می‌تواند به ما هم برکت دهد.

* هر چه بیشتر از مال، وقت، نیکوکاری و ….. وقف خدا کنیم و خدا را در آن‌ها شریک سازیم، خدا به هیچ وجه کم نخواهد آورد و بیشتر از آن چه ما برایش کرده‌ایم، برکتمان خواهد داد. خدا شریکی است که هرگز در وعده هایش دروغ نمی‌گوید و هیچ وقت به کلام خود پشت نمی‌کند.

* آن چه برای خودمان نگه داریم از دست می‌دهیم، اما آن چه را با سخاوت برای کار خدا ببخشیم، چندین برابر آن را دریافت می‌کنیم.ِ

نوشتۀ مارک بَتِرسون

ترجمۀ آرمینه باباخانیان به همراه تجربیات شخصی مترجم که به شکل تیره در متن برجسته شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO