خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعادعا و پرستش

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: دور خود دایرۀ مضاعف بکش (روز بیست و هفتم)

رای بدهید

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: دور خود دایرۀ مضاعف بکش (روز بیست و هفتم)

متی 17: 21

* زمانی هست که دعای تنها کافی نیست و باید روزه را نیز به دعا اضافه کرد. آیا تا به حال قول هایی به خدا داده ایم که نتوانسته ایم به آن ها عمل کنیم یا تصمیمات جدی گرفته ایم ولی توان انجام آن را نداشتیم؟ در این صورت بهتر است که به همراه دعا، روزه هم بگیریم.

* دعا همراه با روزه به این معنا نیست که چیزی را اضافه بر سازمان انجام دهیم بلکه به منظور چند برابر کردن تأثیر آن است.

* قبلاً به این مسئله پرداختیم که چندین نوع روزه وجود دارد. اما در این جا نیز تأکید می کنم که روزه می تواند برای نمونه به مدت یک ماه یا چند هفته با صرف حبوبات و سبزیجات باشد و یا یک روز کامل از خوردن خوراکی صرف نظر کنیم و فقط آب بخوریم و یا تصمیم بگیریم برای مدت مشخصی تلویزیون را روشن نکنیم و یا سراغ کامپیوتر نرویم. اهمیتی ندارد که چه نوع روزه ای می گیریم بلکه مهم این است که وقتی تصمیم مشخص خود را گرفتیم، در عمل به آن جدیت نشان دهیم.

* اکثر مسیحیان برای دریافت خواسته هایشان از نظر روحانی قوی و مشتاق هستند ولی از نظر فیزیکی ضعیفند. در فکر و روح خود می خواهند کاری را انجام دهند ولی وقتی به مرحلۀ عمل می رسد، جسم همراهی نمی کند و می خواهد استراحت کند و آن چه را که دوست دارد، انجام دهد. اینجاست که روزه به همراه دعا مؤثر واقع می شود.

* عزیزان این صحت دارد که همۀ ما خوراکی ها یا تماشای فیلم ها یا… را دوست داریم ولی وقتی روزه می گیریم در واقع به خدا می گوییم که تو برای ما مهم تر از همۀ این ها هستی. و وقتی بتوانیم به علایق خود نه بگوییم، به بدن های ضعیف خود نیز می توانیم توجهی نکنیم.

* روزه در واقع غرور ما را می شکند و ما را از وابستگی ها آزاد می کند و بر خواسته های ما کار می کند. از عادت های بد آزاد می شویم و به جای آن ها عادت های خوب جایگزین می شوند.

* اگر بتوانیم خود را از طریق روزه و دعا بشکنیم به جایی می رسیم که خدا ما را با قدرت روح القدس بازسازی می کند.

* وقتی عیسی مسیح 40 روز روزه گرفت و هیچ چیز نخورد مسلماً بعد از 40 روز از نظر بدنی خیلی ضعیف شده بود ولی در لوقا 4: 14 می خوانیم که عیسی مسیح پر از روح القدس به جلیل برگشت.

* اگر قدرت بیشتری لازم داریم؟ بیش از پیش  به روح القدس نیاز داریم.

به حکمت بیشتری احتیاج داریم؟ بیش از پیش به روح القدس نیاز داریم.

به محبت، شادی، صبر، نیکویی، وفاداری، ….. بیشتر نیاز داریم، باز هم باید بیشتر به روح القدس متّکی باشیم. از طریق دعا و روزه با روح القدس همکاری بیشتری می کنیم.

* اگر دور خود دایرۀ مضاعف  بکشیم، جای هیچ تعجبی نیست که برکت مضاعفی نیز نصیب ما می شود.ِ

نوشتۀ مارک بَتِرسون

ترجمۀ آرمینه باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO