زندگی روزمره مسیحی

خطرات هیپنوسیس و تمرینات یوگا

5/5 - (1 امتیاز)

هیپنوسیس و یوگا از اعمال عرفانی است که اخیراً در دنیای امروزی رایج شده اند. هر عمل و عادتی که عمومی و رایج می شود الزاماً به این معنا نیست که بی خطر و مفید است.

بسیاری از این آموزه ها و تمرینها برای روح انسان خطرناک هستند و یک مسیحی می بایست هر روزه هوشیار باشد و آنان را تشخیص دهد. خلسه فکری و تمرینات عرفانی، درهای دیگر بسیاری را در حوزه روحانی باز می کنند و از این طریق ارواح شریر می توانند وارد زندگی افراد شده، آنان را زیر نفوذ خود قرار دهند. روشهایی مانند احضار ارواح، قربانی حیوانات، مراسم وودو، طالع بینی، و حتی چیز ساده مانند آویختن "خواب گیر" سرخپوستان آمریکایی بر سر تخت خواب ، درهای روحانی نا خواسته را بر زندگی ما باز می کنند . مادری بعد از اینکه یکی از این " خواب گیر" ها را از بالای تخت دخترش پایین آورد، بلافاصله متوجه توقف کابوس های شبانه دخترش شد. با بستن درهای روحانی از نفوذ روح های ناخواسته جلوگیری می کنیم.

هیپنوز یک روش مخصوص به مذهب شرق است. این تمرینها می توانند به انسان تا 100 طبقه متفاوت ترانس وارد کند ، یک ایمان دار برای آرامش ذهن  نباید خود را تحت تأثیر ترانس قرار دهد بلکه می بایست به خدا اتکاء و اطمینان کند . از طریق اعمال عرفانی و هیپنوسیس، درهای مخفی روحانی باز می شوند ، اما چرا مخفی ، چون چشم انسان قادر به دیدن آنان نیست ، به همان ترتیب که هنگام نجات یافتن یک فرد، قادر به دیدن روح قدّوس عیسی نیستیم که وارد جسم و زندگی او می شود، با این وجود، خدا از طریق شنیدن خبر خوش انجیل و فرصت مهیا شده توسط عیسی، وارد زندگی یک نوایمان می شود . غلاطیان 3: 2 " آیا روح را با انجام اعمال شریعت یافتید یا با ایمان به آنچه شنیدید؟"

یک ایمان دار نباید برای حل مشکلات خویش به تمرینات ذهنی و روانی روی آورد بلکه به خدا اعتماد کند که منجی و مدافع ما است. او سازنده هیپنوسیس نیست.

یوگا نیز به همین گونه درهای روحانی را از طریق تمرینات بدنی که جسم را برای تغییرات روحانی آماده می سازد ، باز می کند. بعضی از علائم « بیداری کوندالینی» از قرار: خارش، سوزش، گرفتگی عضله ها ، فشردگی بدن، نوسان ناگهانی احساسات، اضطراب، افسردگی ، خشم ، ترس ، پریشانی فکر و حتی اعمال ماورای طبیعی می باشد. یوگا به هیچ وجه آرامش و صلح و شادی را که مرکز و منبع آن مسیح است، ایجاد نمی کند . این تنها کار روح القدس است که بوسیله خواندن کتاب مقدس و ایمان به عیسی مسیح میوه های عالی در ما ایجاد می کند و نه مذاهب شرقی و اعمال عرفانی.

پس نتیجه می گیریم که یک ایماندار نباید ساده لوحانه خود را در معرض خطرهای ناشی از هیپنوسیس و یوگا قرار دهد بلکه باید به روح القدس برای حل مشکلات خود روی آورد.

پشت هر در روحانی روحی هست و به این دلیل در اول یو حنا 4: 1 می خوانیم که " هر روحی را باید بیازماییم" چون پشت هر تعلیم و اعمال اشتباه، روح شریری همراه است. تنها روحی که برای راهنمایی باید به او روی آوریم، روح مقدس خدا است، که ما را پر از محبت خدا و قدرت و پرهیزکاری می سازد.

اگر امروز خود را در بعضی نقاط از زندگی  ضعیف می بینید ، نگاهی به اعمال خود  بیاندازید و ببینید آیا دری را برای دشمن باز نگه داشته اید. آیا در گناه هستید و یا در حال اعمال عرفانی و خشم ، در های روحانی برای ورود ارواح شریر در زندگی خود باز کرده اید . شاید حتی احساس قدرت می کنید. افرادی که این روشها را دنبال می کنند احساس قدرت عجیبی را می کنند ، و البته که این قدرت ها واقعی هستند، اما از خدا نیستند.

خدا می تواند از طریق خادمان خود که بشارت می دهند زندگی شما را برکت دهد ، به کلام خدا و عیسی ایمان آورید و اطمینان کنید و از مذاهب شرقی و اعمال وابسته به جادوگری و مذاهب شرقی دوری کنید و به خدا روی آورید که می تواند روح شما را برکت دهد. عیسی فرمود که " من در هستم و هر که از طریق من وارد شود نجات خواهد یافت " یو حنا 10: 9 . عیسی شما را هیچ وقت هیپنوتیزم نمی کند و شما را از طریق حرکات بدنی به بیداری روحانی نمی رساند، او توسط کلام راستین خود و تمرینات سالم فکری، و بخشش گناهان ، زندگی ابدی را به شما هدیه می دهد.

 هر دری به غیر از عیسی تنها یک بَدَل بی ارزش است و هر کسی که به روشهای دیگر عمل می کند، تنها در را بر روی روح های شریر باز می کند که قادر به کنترل آنها نیست. حتی اگر آنان منظور خوبی داشته باشند ، نمی توانند شما را از ارواح شریری که به زندگی شما وارد می کنند محافظت کنند، بعضی از آنان حتی هیچ آگاهی از این درهای مخفی و ارواح شریر که از آن وارد می شوند ندارند . آیا فکر می کردید که شیطان در لباسی قرمز با نیزکی سه شاخه می آید؟

کلام خدا به وضوح می فرماید که شیطان حتی بصورت فرشته نور نیز می تواند اعمال خود را به ما بقبولاند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO