پیام های کشیش جلیل سپهرخانوادۀ مسیحی

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت اول)

رای بدهید

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت اول)

اصلِ مهمِ رابطۀ سالم این است که زن و شوهر باید از یکدیگر محافظت کنند.

اغلب تلاش می شود مرد از زنش در برابر مردان و زن از شوهرش در برابر زنان، محافظت کند. این روش در اکثر مواقع به تعصب و خشم و درگیری فیزیکی مردان و حسادت و نفرت و سوءظن زنان خاتمه می یابد. برای نتیجۀ مفیدِ حفاظتِ زن و شوهر از یکدیگر باید این موضوع را برعکس کرد.

زن باید از شوهرش در برابر مردانی مراقبت کند که فاسد و تنوع طلب و خبیث اند و می خواهند شوهرش را با سرزنش و جوک و مسخره کردن تحقیر کنند و با نازک کردن صدا و خمار کردن چشمان و تعریف کردن زیبایی زن، به او بفهمانندکه من لایق تر از شوهرت هستم و بیشتر قدر تو را می دانم و این حس را ایجاد کنند که اگر زن من بودی بیشتر از این ها گیرت می آمد!!!!

زن در این مواقع باید با نگاه افتخار آمیز به شوهرش و اگر هم لازم شد با کلام مقتدرش نشان بدهد که شوهرش بهترین و دوست داشتنی ترین همسر، ایده آل ترین و منحصر به فردترین مرد زندگی اش است و از حرکات زننده و بیمارگونۀ این شخص هوس باز متنفر است.

همچنین مرد باید از زنش در برابر بعضی زنان فاسدی محافظت کند که با زخم زبان و نیش و کنایه و حسادت و چشم و هم چشمی و پز دادن و تحقیر کردن و برتری نشان دادن و دلبری کردن تلاش می کنند به زنش بفهمانند که بدبخت بیچاره کنترل روح و روان شوهرت توی دست منه. من می تونم با یه پشت چشم نازک کردن چنان ذوبش کنم که چیزی ازش باقی نمونه!!!!

مرد در این مواقع باید با نگاه افتخار آمیز به زنش و تحسین کردن و احترام گذاشتن به او نشان بدهد که حقیقتاً عاشق زنش می باشد و همسرش بهترین دوست، با ارزش ترین همسر و منحصر به فردترین زن زندگی اش است و از حرکات زننده و بیمار گونۀ این شخصِ خودشیفته، منزجر است.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO