پیام های کشیش جلیل سپهرخانوادۀ مسیحی

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت چهاردهم)

رای بدهید

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت چهاردهم)
با احترام “جلب توجه” کنید تا با “جلب توجه” منفی بی احترامی نبینید.

فانوس دریایی با درخشیدن خود در تاریکی ها “جلب توجه” می کند و نظر کشتی رانان گرفتار را به طرف خود جذب می نماید تا به صخره ها نخورند.

کازینوهای لاس وِگاس هم شب ها می درخشند و با ایجاد رقص نور “جلب توجه” می کنند و رهگذران لذت طلب را به طرف خود جذب می نمایند.

فرقی است بین انگیزۀ “جلب توجه” چراغ های لاس وِگاس با فانوس دریایی. یکی چشم را می بندد، یکی باز می کند. یکی راه را نشان می دهد، یکی بیراهه! یکی جان را نجات می دهد، یکی جان را به بازی می گیرد.

برای ایجاد رابطۀ سالم جذاب بودن و آرایش و تحسین کردن مهم و لازم است ولی اگر انگیزۀ جلب توجه عدم احترام گذاشتن به فهم و شعور و رعایت حرمت یکدیگر باشد، فاجعه می آفریند.

پسری که فقط به هفت قلم آرایش شما جذب تان شود، فردا به هفتاد قلم آرایش دیگران جذب شان خواهد شد و یک عمر باید با هزاران دختر و زن دیگر چه حضوری و چه در فضای مجازی فتوشاپی رقابت کنید!

دختری که فقط با تعریف های اغراق آمیز و چرب زبانی شما جذبتان شود، فردا به تعریف و تملّق و تمجید اغراق آمیز دیگران جذب شان خواهد شد و یک عمر باید با هزاران پسر و مردِ دیگر، چه حضوری و چه در فضای مجازی فتوشاپی رقابت کنید.

برای ایجاد رابطۀ سالم “خود واقعی تان باشید” و یکدیگر را جذب ارزش ها و باورها و استعدادهای درونی تان کنید که منحصر به فرد است. نه به تملق گویی و آرایش ظاهری که فردا هفتاد و هفت هزار رقیبِ تازه نفس دارد. جذب سیرت یکدیگر شوید تا فریب صورت یکدیگر را نخورید.

جلیل سپهر
@jalilsehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO