پیام های کشیش جلیل سپهرخانوادۀ مسیحی

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت دوم)

رای بدهید

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت دوم)

انگیزه ها باید تغییر كنند تا جایگاه عشق تغییر نکند.

تقریباً تمام انگیزه های قبل از ازدواج تا پنج سال اول بعد از ازدواج، اهمیت و رنگ و طعم و بوی اولیۀ خود را از دست می دهند و رابطه های زناشویی به خاطر آشکار شدن تفاوت ها و ظهور تضادهای شخصیتی به جدایی های احساسی و گاهی هم به ضربه های عاطفی می انجامد. مگر این که زن و شوهر برای ادامۀ رابطۀ زناشویی در مسیر سالم و لذت بخشی که انتظار دارند انگیزۀ مهم تر، دلیل بهتر، طرح پویاتر و برنامه های عملی تر در مشارکت با یکدیگر پیدا کنند.

به عبارتی بعد از پنج سال اول، ازدواج باید حتماً خصوصیات و برداشت ها و نظریات شخصی، به خصوصیات و نظریات مشارکتی تبدیل شده باشد و تصمیمات یک نفره به تصمیمات دو نفره برسد تا متقابلاً احساس رضامندی داشته باشند.

بنابرین از مشکلات اجتناب ناپذیر سال های اولیه ازدواج هرگز نهراسید و نگران نشوید و خود را شکست خورده در انتخاب همسر نبینید و با ناامیدی نگویید “چی خواستم چی شد”. و به خاتمه دادن این رابطه نیندیشید بلکه با خلاقیتِ ایمانتان و مشورت با خدایی که مظهر عشق است و خواندن کتاب های مفید و دیدن فیلم های آموزشی مناسب و مشارکت دو نفره با همسرتان انگیزه های مهم تر، دلیل های بهتر، طرح های پویاتر و برنامه های عملی ترِ دو نفره را کشف کنید. در این صورت است که ازدواج شما، از جلال اولیۀ دیروز به جلال لذت بخش امروز و تا به جلال نهاییِ فردا حرکت می کند. لطفاً عشق را دو نفره ترسیم کنید، زیرا عشقِ یک نفره مال دوران تجرّد است.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO