خانوادۀ مسیحیدفاعیات ایمانزندگی روزمره مسیحیکتاب مقدس

جهان بینی خود را بر اساس کلام خدا بنا کنیم

3/5 - (7 امتیاز)

جهان بینی خود را بر اساس کلام خدا بنا کنیم

“هر كه نزد مردم مرا اقرار كند، من نيز در حضور پدر خود كه در آسمان است، او را اقرار خواهم كرد.” (متی 10: 32)
در دنيای مملو از انديشه ها و اعتقاداتی كه مخالف كلام خدا است، به شجاعت بسيار زياد نياز داريم تا بتوانيم از حقيقت دفاع كنيم.
در دنيا هر روزه مردم از جهان بينی خود سخن می گویند و چرا ما مسیحیان نبايد بر اساس اعتقاداتمان محكم بايستيم؟
و به منظور داشتن این شجاعت لازم است بدانيم كه كلام خدا حقيقت است و همچنين بدانيم که جهان به چه چيزی اعتقاد دارد. به اين مسئله جهان بينی گفته می شود، یعنی ديدگاهی كه بر اساس آن باورهای خود را بنا می کنید.
هر فردی از دريچۀ متفاوتی به جهان می نگرد و آن را درك می كند. شاید همۀ ما به يك رويداد نگاه كنيم اما به دليل چشم انداز مختلفی که نسبت به آن داریم، این رویداد را متفاوت ببینیم. جهان بينی شخص شامل نگاه او به خدا، خود، ديگران، گذشته، حال، آينده، پول، زمان و تشخیص میان خوب و بد است و جهان بينی می تواند بر همه چيز در زندگی ما اثر بگذارد. هر بار كه مایلید تصميمی بگیرید، بر اساس جهان بينی که در ذهن خود دارید، به آن با اطمینان اقدام می کنید. جهان بينی شما تعیین کنندۀ انتخابهایتان می باشد.
مشكل اصلی اين است كه ما عميقاً تحت تأثير ديدگاه های ديگران واقع می شویم.
هر بار كه با هم گفتگو می كنيد، یک جهان بينی در حال رد و بدل شدن است. ما تحت تأثير جهان بينی والدين، دوستان، تبليغات يا خبرهای روز هستيم و هيچ چيز عادلانه و متعادل وجود ندارد چون هركس جهان بينی خاص خود را دارد. بنابراين، اینکه جهان بینی خود را بر اساس کلام خدا، که تنها حقیقت است، پایه ریزی کنیم امری حیاتی است.
يك نظر سنجی ملی نشان داد كه ٦٢ درصد از مردم آمريكا ادعا دارند که عميقاً به مسائل روحانی پایبند هستند و وقتی از آنها سؤال شد كه وضع روحانی آنها چه تأثيری بر تصميماتشان دارد معلوم شد كه فقط ١٦ درصد از آنها انتخاب های اخلاقی خود را بر اساس آنچه كلام خدا می فرماید به عمل می آورند.
اين چه چیزی را ثابت می کند؟
اینکه اكثر مسيحيان، جهان بينی غير مسيحی دارند! ممكن است مسيحی باشيد و به آسمان برويد. حتی ممكن است كشيش یک کلیسا هستید اما جهان بینی غیرمسیحی دارید که آن را بر اساس آموخته هایتان از جهان اطراف و نه حقیقت کلام خدا بنا کرده اید!

از خدا طلب کن تا تو را کمک کند که بدون هر گونه ترس و هراسی برای حقیقت کلام خدا بایستی.

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن

ترجمۀ: شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO