پیام های کشیش جلیل سپهر

تنهایی یک غفلت است و نه راه حل!

رای بدهید

تنهایی یک غفلت است و نه راه حل!

با خودت تنها ننشین و نگو من فقط با خدا رابطه دارم و هیچ نیاز و کاری با کسی ندارم. خدا و من در تنهایی با هم صحبت می کنیم.

البته که خدا در تنهایی هم با ما صحبت می کند ولی قرار نیست فقط صحبت کنیم بلکه صحبت تنهایی را باید در جمع عمل کنیم. ما اعضای بدن مسیح هستیم و تمام اعضای یک بدن سالم هر چند که متفاوتند و نقش خاصی دارند ولی در همکاری و هماهنگی با همدیگر عمل می کنند نه به تنهایی.

مسیح سر کلیساست و تمام اعضای بدن باید از سر فرمان بگیرند، نه از احساس و سلیقه و میل شخصی خودشان. عیسی مسیح هر عضوی را در همکاری و هماهنگی مستقیم با اعضای دیگر به کار می گیرد.

مواظب دلایل منطقی، علمی و روحانی خودمان برای تنها ماندن باشیم. نکند بهانه ای برای توجیه نافرمانی از مسیح باشد که سـر کلیسا است. و سرآغاز ورود به منطقۀ بدون بازگشت.

رهبران تنها، شبانان تنها، خادمین تنها، اعضای تنها، حتی انبیای تنها، هیچ نتیجۀ مثبت و ثمرۀ مبارکی از تنهایی شان نگرفته اند.

موسی وقتی تنها می شود از ادامۀ خدمت خسته می گردد
ایلیا وقتی تنها می شود از ادامۀ خدمت ناامید می شود
داود وقتی تنها می شود در بالکن قصرش به گناه می افتد
شائول وقتی تنها می شود به تمرّد و نافرمانی می افتد
پطرس وقتی تنها می شود مسیح را سه بار انکار می کند
شمشون وقتی تنها می شود به اسارت باور نکردنی می افتد

اگر به هر دلیلی انزوا و تنهایی را انتخاب کرده اید، همین حالا تجدید نـظر کنید و به جمعی که باعث برکت و بنا و تسلی شما می شود بپیوندید. حتی اگر موافق سلیقه و دل خواه روش شما نیستند.

زیرا درد ناشی از فاجعۀ تنهایی از درد تحمل کسانی که هم سلیقه و دل خواه شما نیستند به مراتب بیشتر است.
کلام خدا می گوید: «از باهم آمدن در جماعت غافل مشوید.» لطفاً دقت کنید از نگاه کلام خدا ” تنهایی یک غفلت است نه یک راه حل.”

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO