کتاب مقدس

بُتهای مذکور در کتاب مقدس: مشتری

رای بدهید
مشتری       Jupiter  

لغت فوق به معنای   پدر کمک کننده   می‌باشد.

زمانی که پولس با برنابا برای رساندن پیغام خداوند، به لستره رفتند، به دلیل معجزات آنان، اهالی شهر آنها را از خدایان پنداشتند و برنابا را مشتری ( زئوس) و پولس را به علت سخنوری عطارد ( هرمس ) خواندند و کاهن معبد زئوس برای آنان حلقه‌های گل آورده و میخواست برای آنان در دروازه شهر گاو و گوسفند قربانی کند.
توضیحات:
۲- ژوپیتر نام یکی از خدایان اساطیری روم باستان، که خدای خدایان و برترین خدای رومیان بوده است. ژوپیتر همپای زئوس خدای یونانیان است. ژوپیتر دارای همسری به نام ژونون بوده که از الهه‌های مهم به شمار می‌آمده است. او خدای روشنایی و حاکم بر سرنوشت و مجازات انسانها و خدای باد و باران و آذرخش بوده است و آذرخش ژوپیتر حکم هشدار به انسانها را داشته است. وی به علت حاکم بودن بر طبیعت در نزد کشاورزان جایگاه خاصی داشته و مورد پرستش واقع می‌شده است. ژوپیتر در فرهنگ لاتینی خدای ماه و خورشید و روشنایی شناخته می‌شد. با شروع کشور گشایی رومیان، ژوپیتر به خدای حامی کشور ودولت و شهرها تبدیل و او را اپتیموس ماکسیموس که به مفهوم بزرگترین قدرت می‌باشد، نامیدند. در شهر روم معبد بزرگی به نام کاپیتولیسم وتوس برای پرستش ژوپیتر ساخته شد و سران ارتش روم قبل و بعد از جنگ در این معبد به پرستش ژوپیتر آمده و جشن می‌گرفتند. به افتخار ژوپیتر مسابقاتی نیز در حضور معبد او به انجام می‌رسید که مهمترین آن مسابقه ارابه رانی بوده است.

 منابع کتاب مقدس:     اعمال باب ۱۴

  اعمال باب ۱۴ آیه ۱۲ تا ۱۳
۱۲ پس برنابا را مشتری و پولس را عطارد خواندند زیرا که او درسخن گفتن مقدم بود. ۱۳ پس کاهن مشتری که پیش شهر ایشان بود، گاوان و تاجها با گروه‌هایی از خلق به دروازه‌ها آورده، خواست که قربانی گذراند.

برگرفته از وب سایت: www.razgah.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO