پیام های کشیش جلیل سپهر

“بله گفتن ها” بدون “نه گفتن ها” فاقد اعتبارند!

رای بدهید

“بله گفتن ها” بدون “نه گفتن ها” فاقد اعتبارند!

چرا مجوسیانی که از مشرق برای پرستیدن مسیح آمده بودند به جای بیت لحم یعنی محل تولد او به اورشلیم که ده کیلومتر از آن فاصله داشت و محل اقتدار هیرودیس پادشاه بود رفتند و از او پرسیدند کجاست آن مولود که پادشاه یهود است؟ آیا ستاره در هدایت مجوسیان و یا آن ها در پیروی ستاره اشتباه کردند؟ البته که خیر.

دلیل اول این که تنها راه ورود به بیت لحم از دروازه دمشق در اورشلیم بود. دلیل دوم روبرو شدن با پادشاه دنیوی قبل از ملاقات پادشاه آسمانی بود.

این طرح خدا برای همۀ کسانی است که برای پرستیدن پادشاه الهی باید ابتدا تکلیف پرستیدن پادشاه نفسانی درونشان را معلوم کنند.

پیغام مجوسیان از رفتن به نزد هیرودیس پادشاه و پرسیدن این که کجاست پادشاه یهود این بود که “ما پادشاهی تو را نمی پذیریم و حاکمیت تو را به رسمیت نمی شناسیم” زیرا به دنبال پادشاه حقیقی و الهی می گردیم. پادشاهی که ستارۀ آن را در مشرق دیده ایم و برای پرستش او آمده ایم. (متی 2: 1و2)

در درون هر کدامِ ما یک هیرودیس پادشاهی می کند که زندگی روحی و روانی و احساسی و عمل و عکس العمل های ما را کنترل می کند.

هیرودیس نفس و غریزه.
هیرودیس ترس و نگرانی ها.
هیرودیس اخلاق تربیت نشده.
هیرودیس خاطرات تلخ گذشته.
هیرودیس طمع و زیاده خواهی .
هیرودیس تجربیات دردناک گذشته.
هیرودس شخصیتی ضعیف و نامناسب.
هیرودیس غرور و کینه و نفرت و انتقام جویی.
هیرودیس خودکم بینی یا هیرودس خودشیفتگی.

تا حاکمیت این گونه هیرودیس ها در نوع شکل گیری زندگی ما از بین نرود هرگز قادر به پیروی از پادشاه الهی و آسمانی نخواهیم شد.

مسیح گفت تا پیروی از نفس خود را انکار نکنید قادر به برداشتن صلیب خود نیستید و تا صلیب زحمات خود را بر ندارید، قادر به زندگی در قلمرو موفقیت و سعادتمندی خدا برای زندگی نخواهیدبود. (لوقا 9: 23)

نتیجه:
مجوسیان با رفتن به نزد هیرودیس و سؤال کردن از او، نفس خود را انکار کردند؛ صلیب خطر انکار کردن پادشاهی هیرودیس را برداشتند و بعد از آن با پیروی همان ستاره به محل تولد مسیح رفته و هدایای خود را به پای او ریختند و دیگر هرگز به نزد هیرودیس باز نگشته بلکه از راهی دیگر به وطن خود برگشتند. (متی 2: 12)

دوست عزیز این طرح خدا برای همۀ ماست که برای “بله” گفتن به زندگی موفقیت آمیز، ابتدا باید به طرح های نفسانی خود “نه” بگوییم.

جلیل سپهر

@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO