کتاب مقدس

در كتاب سموئيل چرا خداوند بر شائول روح پليد مى فرسته تا داوود رو بكشه (على رغم اينكه داوود دو بار حسن نيتش رو به شائول نشان داد و در حالى كه مى تونست او رو نكشت و اعتماد شائول رو بدست اورد) همينطور در داستان فرعون خدا قلب فرعون رو سخت مى كنه تا جلالش رو به دنيا نشان بده.ايا طبق گفته ى پولس رسول ما نبايد هيچ شكايتى به جانب خدا ببريم؟مثل كوزه اى كه حق نداره از كوزه گرش بپرسه چرا من رو اينطور ساختى؟يعنى ما فقط بازيچه خدا هستيم تا قلب يكسرى از ما رو سخت كنه و از طريق عذابى بزرگ قدرتش رو به دنيا نشان بده؟اما خدا چه نيازى داره از طريق گمراه كردن و سخت كردن قلب يك عده قدرتش رو به دنيا نشان بده؟! از راه ديگه اى نمى تونه؟ سؤال دوم اينه كه مسيحيت نظرش درباره حاكمان ظالم و حق اعتراض مردم چيه؟چون عيسى مسيح كه پيروانش رو از شمشير زدن (يا مبارزه كردن) منع كرد. و توى تورات هم مى بينيم كه مثلاً يهوديان به وسيله موسى از مصر فرار مى كنن و هيچ شورشى عليه فرعون ترتيب نمى دن. در بقيه جاها هم وقتى به خاطر گناهان بنى اسرائيل يك قوم ستمگر به اونها غلبه مى كرد،بعد از مدت ها به خاطر دعاهاى بنى اسرائيل پيامبرى مى اومد و اونها رو از دست اون قوم ظالم مى رهانيد. يعنى در برابر حكومت ظالم فقط بايد منتظر ماند تا خدا سرنگونش كنه و جواب ستمگرى هاشون رو بده؟ يا در انتظار پبامبرى (يا هر آدمى از طرف خدا) نشست؟چون در تورات و انجيل الگوى ديگه اى معرفى نشده؟

5/5 - (9 امتیاز)

پاسخ سؤالات شما به ترتیب در زیر ارسال می گردد:

1- در باره زندگی و شخصیت متی و مرقس و لوقا و یوحنا (یعنی نویسنده اناجیل مقدس) به اندازه کافی در کتاب مقدس و تاریخ کلیسا اطلاعات وجود دارند و شما را تشویق به مطالعه مقالات مربوطه نیز می نمایم. در ضمن اسناد کشف شده از قرون اولیه مسیحیت نشان دهنده این امر می باشد که این اناجیل توسط این اشخاص نگاشته شده اند و سندیت دارند.

2- علت اینکه به شاؤل پادشاه روح پلید فرستاده شد، آمادگی ایشان از نظر وضعیت بد روحانی این موقعیت را ایجاد کرد و در ضمن علت اینکه شاؤل در نظر  داشت داود را به رغم محبتی که از داود می دید، بکشد این بود که داود تهدیدی برای جانشینی او بود و نیز حسادتی بود که در اثر پیروزی داود بر فلسطینیان، در شاؤل ایجاد شده بود.

3- مسئله ای که در باره قلب سخت فرعون و کوزه و کوزه گر اشاره کرده اید، بیانگر حاکمیت و تسلط و پیش دانی خدا است. خدا با دانش به اینکه فرعون هیچگاه توبه نخواهد کرد و از راههای بد خویش بازگشت نخواهد کرد، تصمیم به سخت کردن دل او کرد تا عظمت و شکوه و جلال خود را به تمام دنیا نمایان سازد و اثبات نماید.

مسلماً ما بازیچه خدا نیستیم و می بایست پیش دانی و انتخاب آزاد بشر را با هم در نظر داشت. در ضمن اینکه خدا به همه چیز آگاهی دارد و از پیش تصمیم به اجرای آنها می گیرد، به انسان و فرشتگان نیز حق انتخاب آزاد را بخشیده است. در کتاب مقدس پیش دانی خدا و انتخاب آزاد بشر، دست در دست هم پیش می روند و در حالی که به ظاهر، این دو برخلاف یکدیگر دیده می شوند، به موازات هم در کتاب مقدس و در تاریخ آن در حرکت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO