زندگی روزمره مسیحی

برای فردایت پس انداز کن و فقط برای امروز زندگی نکن! 

3.9/5 - (7 امتیاز)

برای فردایت پس انداز کن و فقط برای امروز زندگی نکن! 

«شخص دانا برای آینده اش پس انداز می کند، اما نادان هر چه را به دست می آورد، بر باد می دهد.» (امثال سلیمان 21: 20 ترجمه از کتاب مقدس انگلیسی TLB)

جان دی. راکفلر ثروتمندترین مرد زمان خود بود و اغلب از او می پرسیدند که راز ثروت او چیست. پاسخ او به اصل 10-10-80 معروف شد. او به مردم می گفت که با اهدای 10 درصد اول در آمد خود ثروتمند شد. 10 درصد دوم صرف پس انداز شد و با 80 درصد باقی مانده زندگی کرد.

پس‌انداز کردن یکی از راه‌هایی است که خدا تو را در امور مالی امتحان می کند تا ببیند آیا در قبال آن چه به تو داده، خود را مسئول می دانی یا خیر. اگر امروز برای آینده ات پس انداز می کنی، کار حکیمانه ای می کنی. اما اگر چیزی را پس انداز نمی کنی، امری نابخردانه  است. خدا از تو می‌خواهد که ده یک بدهی (یعنی ده درصد از درآمد خود را به کلیسا بدهی) و سپس برای آینده ات پس انداز کنی.

شاید فکر کنی که نمی توانی با 80 درصد باقی ماندۀ درآمد خود زندگی کنی! و در صورتی که واقعاً نمی توانی، به احتمال قوی بیشتر از درآمدت خرج می کنی و پول خود را به خوبی مدیریت نمی کنی. فراموش نکن که خدا تو را از طریق مسائل مالی آزمایش می کند. آیا واقعاً دوست داری خدا تو را در مسائل پولی، امین و وفادار بداند؟

اصل 10-10-80 کاملاً برخلاف مسیری است که بیشتر فرهنگ ها به ما می آموزند. فرهنگ ها به ما می گویند: اول از همه، تمام صورت حساب های خود را بپرداز که بعد از آن ممکن است پولی برای پس انداز و ده یک نداشته باشی! خدا به تو می گوید: «اول برای من خرج کن، بعد برای خودت (یعنی پس انداز کن) و در آخر برای هزینه هایت صرف کن». این ترتیبی است که خدا برکت می دهد. و از تو می خواهد که بودجه ات را طوری تنظیم کنی که این ترتیب را ممکن سازد.

اگر چیزی پس انداز نمی کنی، ذهنیت «زندگی برای امروز» را داری. چنین طرز فکری به ما می گوید: “فردا را فراموش کن. همین که داری الآن خرج کن!»

خدا از تو نمی خواهد که فقط برای فردا فکر کنی بلکه برنامه ریزی هم بکنی تا آن قدر داشته باشی که بتوانی به خواستۀ او عمل کنی.

اگر خریدی را که امروز می خواهی بکنی به تعویق بیندازی تا باعث شود به هدف خود در آینده برسی، کاری عاقلانه کرده ای. و تو می توانی این را بکنی! پس انداز انضباط روحانی از ما می طلبد و اگر به این انضباط دست بزنی خدا فیض کافی به تو برای برداشتن این قدم دشوار می دهد.

فقط برای امروز زندگی نکن؛ این را یاد بگیر که به هر قیمتی که شده برای آینده ات پول کافی پس انداز  کنی. این روش عملکرد خداست.

وقتی اصول خدا را نادیده می گیری، برای خود دردسر استرس در امور مالی می آفرینی. وقتی به روش خدا عمل کنی در آرامش و آسایش خواهی زیست.

 

تبادل نظر:

  • چه چیزی مانع تو می شود که بخشی از درآمد خود را پس انداز کنی؟
  • آیا ذهنیت «برای امروز زندگی کن» را برای مسائل مالی خود داری؟ به چه صورت؟
  • وقتی در وهلۀ اول با دادن ده یک خود، به خدا احترام گذاشته ای، چطور شاهد رفع نیازهایت توسط خدا شده ای؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 21 ژوئیۀ 2022

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO