خانوادۀ مسیحیدعا و پرستشزندگی روزمره مسیحیکلیسا

بدون دعا بهبودی در کار نیست!

4/5 - (11 امتیاز)

بدون دعا بهبودی در کار نیست!

” و قوم نزد موسی آمده، گفتند: گناه کرده ایم زیرا که بر خداوند و بر تو شکایت آورده ایم، پس نزد خداوند دعا کن تا مارها را از ما دور کند. وموسی بجهت قوم استغاثه نمود.” (اعداد 7:21)

وقتی به فرایند بهبود خود دعا را نیز اضافه می کنید، چه رُخ می دهد؟ اینجاست که شفای عادت ها و آسیب ها و صدمات احساسی شروع می شود. اما تعداد آنانی که سعی می کنند بدون روی آوردن به خدا در دعا و به تنهایی مشکلات خود را حل کنند، کم نیست. این نتیجه ای نخواهد داشت چون بدون دعا شفای بادوامی وجود ندارد.

در کتاب مقدس نمونه های زیادی از دعاهایی که منجر به التیام شد وجود دارند. یکی از این نمونه ها در عهدعتیق یافت می شود.

خدا پس از رهایی قوم اسرائیل از مصر، ورود آنها به  سرزمین موعود را به مدت چهل سال به تعویق انداخت وتنها مقصر در این امر خودِ قوم اسرائیل بود.

آنها از جایی که بودند خوششان نمی آمد و از خوراک روزانۀ “منّا” که خدا برایشان فراهم می کرد، راضی نبودند.

کتاب مقدس می فرماید: «قوم اسرائیل در این سفر طولانی به ستوه آمدند و به خدا و موسی اعتراض کردند.” (اعداد 21: 4-5)

آنها به راحتی می توانستند مشکلات خود را در دعا به حضور خدا بیاورند. اما به جای آن به مخالفت با خدا برخاستند. پس خدا مارهای سمی فرستاد که بسیاری از مردم را نیش زده و بیمار شدند. قوم اسرائیل می دانستند تنها راه حل این است که از موسی بخواهند برای آنها دعا کند  و او این کار را کرد. سپس خدا به موسی طرحی ارائه داد، وبه او گفت: «یک مار مفرغی شبیه یکی از این مارها بساز و آن را بر سر یک تیر بیاویز. هر که مار او را گزیده باشد، اگر به آن نگاه کند، زنده خواهد ماند!” (اعداد 8:21) و همۀ آنها واقعاً شفا یافتند!

خدا، خدای بهبودی و شفا است. در واقع، تمام مأموریت عیسی ،جستجوی افراد و احیای آنها است: ” زیرا که پسر انسان آمده است تا گمشده را بجوید و نجات بخشد.” (لوقا 10:19)

شاید امروز شما هم احساس می کنید که درمانده و دلسرد شده اید و با خود می گویید: ” دیگر این وضعیت خیلی طول می کشد. خسته شده ام و شاید از سن من گذشته و دیگر به مرحله ای که فکر می کردم الآن باید می رسیدم، هرگز نرسم.”

سخت نگیر! وقتی موقعیتی که در زندگی قرار داری، دوست نداری، اتفاقاً این امر اغلب باعث می شود که به جایی که باید باشی، برسی.” اجازه نده که یأس و ناامیدی تو را از خدا دور سازد. در عوض، اجازه بده این مسئله تو را به دعا سوق دهد.

اینکه در زندگی تو چه مشکلات و تأخیرهایی به وجود می آیند، اهمیتی ندارد. یقین داشته باش که وقتی در دعا به خدا روی می آوری، بهبود و احیاء در راه است.

 

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن- 24 ژوئیه 2021

ترجمۀ: ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO