دفاعیات ایمان

با سلام.لطفا یک مقاله ی کامل و جامع در راستای این جمله ی حضرت عیسی (ع) که می فرمایند هر کس به زنی نگاه شهوت الود کند در دل خود با اون زنا کرده است تهیه کنید و نگاه مسیحیت را بیان کنید.هنوز مشخص نیست مسیحیت به روابطی مثل رابطه های دوست دختر دوست پسری چه نگاهی دارد.ایا داشتن روابطی مثل دوست دختری و دوست پسری قبل از ازدواج گناه هست؟ایا رابطه ی عاطفی شدید بین دو پسر و دختر ازدواج نکرده گناه هست؟ایا اینکه دختران و پسران مسیحی قبل از ازدواج با دوستان غیر همجنس خود صمیمانه ترین روابط را برقرار می کنند و بوسیدن در اغوش گرفتن در میان انها عادی شده است به نوعی تضاد با مسیحیت و اموزه های حضرت عیسی (ع) ندارد؟در ضمن ایا صرف برقراری رابطه ی عاشقانه و غیر شهوانی بین زن و مردی که ازدواج نکرده اند گناه نیست؟اگر گناه نیست ایا این جواز موجب بی احترامی به نهاد مقدس ازدواج نمی شود؟و سوال دیگر اینکه در بین مسلمانان دختران و پسران زیادی هستند که به خاطر اعتقادات دینی خود تا قبل از ازدواج هرگز وارد روابط جنسی و عاطفی افسارگسیخته نمی شوند و البته این تعداد کم هم نیستند.انچه گفته شده است این است که گویا پاکدامنی به شدت در بین مسیحیان معاصر کاهش پیدا کرده…ایا در بین پیروان مسیحیت بخصوص در غرب هم افرادی هستند از دختران و پسران زیبا که امکان گناه دارند اما مانند یوسف به خاطر خدا و ایمانشان بکارت خود را حقظ می کنند تا در نهایت با همسر الهی خود ازدواج کنند لطفا تجربه ی شخصی خود را در این زمینه بگویید؟ایا در مسیحیت علاوه بر اینکه بر بکارت فیزیکی و مقدس بودن ان تا زمان ازدواج تاکید شده ، بر لزوم حفظ بکارت عاطفی هم تاکیدی شده؟به عبارتی ایا یک مسیحی وظیفه دارد که تا قبل از ازدواج از افسارگسیختگی های عاطفی و عشقی پرهیز کند تا زمانی که همسری که خداوند برای او در نظر گرفته است به زندگی او وارد شود؟اگر مفهوم بکارت عاطفی در مسیحیت وجو دارد لطفا با ارجاع به کتاب مقدس پاسخ مستند لطف کنید.لطفا جواب کلی ندهید و با دقت پاسخ بدهید.با تشکر

5/5 - (1 امتیاز)

دوست بسیار عزیزم سلام و روز به خیر،

ایمان کتاب مقدسی و مسیحی راستین بر این اساس قرار دارد که هر گونه رابطه جنسی قبل از ازدواج گناه محسوب می شود و تأکید زیادی در کتاب مقدس بر باکره گی مرد و زن قبل از ازدواج شده است. متأسفانه بسیاری از هموطنان ما این تصویر اشتباه را از اروپا و آمریکا و بطور کلی کشورهای غربی دارند، که آنها را سمبل مسیحیت و نمونه ای از رفتار مسیحی می شمارند. اگرچه باید اذعان داشت که در همین کشورها مسیحیان پاک و صادق و پیرو کلام خدا نیز بسیار می باشند، اما مسلما" اکثریت را تشکیل نمی دهند.

در زیر آیات زیادی را که در کلام خدا چه مستقیم و چه غیر مستقیم بر مسئله پاکدامنی در روابط قبل از ازدواج تأکید دارند را برایتان می فرستم:

1- در افسسیان 5: 32 پولس رسول رابطه زناشویی را به رابطه میان مسیح وکلیسا تشبیه می کند.

2- متی 25: 1-11 اشاره به باکره هایی می کند که برای مسیح خود را پاک نگه داشته اند که داماد آسمانی است.

3- در کتاب اعمال رسولان 21: 9 از چهار دختر باکره فیلیپس مبشر سخن به میان می آورد که خود را پاکیزه و بی آلایش حفظ کرده بودند.

4- در دوم قرنتیان 11: 2 پولس رسول اشاره می کند که ایمانداران به مسیح را مانند باکره ای عفیفه به داماد آسمانی یعنی عیسی مسیح می خواهد تقدیم کند. اینها همه نمونه هایی از پاکدامنی ای است که کتاب مقدس در روابط پیش از ازدواج به دنبال آن است و آن را توصیه می کند.

5- مکاشفه 14: 4 در باره کسانی صحبت می کند که خود را از آلایش زنا و روابط نامشروع جنسی پاک نگاه داشته اند.

6- و بالآخره در عبرانیان 13: 4 می خوانیم: " نکاح به هر وجه محترم باشد و بسترش غیر نجس زیرا که فاسقان و زانیان را خدا داوری خواهد فرمود."

اما آنچه برای بنده بسیار تعجب آور بود این بود که شما اشاره به جوانان مسلمان پاک دامن بسیار زیادی کرده اید که آلایش جنسی قبل از ازدواج نداشته اند و ندارند!!!! بنده سالها در ایران زندگی کرده ام و هم اکنون در کشوری که زندگی می کنم شاهد فساد زیاد اخلاقی در مسائل جنسی در میان اکثر جوانان ایرانی هستم و آنچه شما در باره آن در سؤالتان مطرح کرده اید و اذعان داشته اید برای بنده و بسیاری از ایرانیان امری مضحک و غیرقابل قبول و تعجب آور می باشد. مخصوصا" در ایران مسئله ازدواج و پاکدامنی مخصوصا" با به میان آمدن مسئله صیغه که ما مسیحیان آن را زنا با کلاه شرعی می نامیم، مسئله ای لوث و بیهوده شده است!

اگر در دنیا جوانانی هستند که هنوز خود را از آلایش زنا و ناپاکی جنسی خود را دور نگه می دارند، جوانان مسیحی ایماندار و متعهد به کتاب مقدس در دنیا می باشند که با رعایت اصول مسیحی، ازدواجهای پابرجا و استواری را در خانواده و اجتماع بنیان گذاشته اند. از نوشتجات شما کاملا" مشخص است که از جامعه ایرانی امروزی بسیار بیگانه و یک بعدی برداشت می کنید و هدف از نگارش سؤالتان فقط محکوم کردن مسیحیان بوده است، بدون آنکه حتی شناختی از جامعه مؤمن و مقدس مسیحی در دنیا داشته باشید.

شما را تشویق می کنم با دیدی روشن بینانه این مسائل را بررسی کرده و در قضاوتهای خود از هر گونه تعصب و جانبداری مذهبی به دور باشید.

در محبت مسیحایی،

کشیش ورژ باباخانیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO