خانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحیکلیسا

با سخاوت بکارید تا به وفور درو کنید!

4.3/5 - (7 امتیاز)

با سخاوت بکارید تا به وفور درو کنید!

“به یاد داشته باشید که هر که اندک بکارد، اندک هم خواهد دروید، و هر که فراوان بکارد، فراوان هم برخواهد داشت. هر کس همان قدر بدهد که دردل قصد کرده است، نه با اکراه و اجبار، زیرا خدا بخشندۀ شادمان را دوست می دارد. و خدا قادر است هر نعمت را برای شما بس فزونی بخشد تا در همه چیز همواره همۀ نیازهایتان برآورده شود و برای انجام هر کار نیکو، به فراوانی داشته باشید. (دوم قرنتیان 9: 6-8)

کلام خدا در دوم قرنتیان باب 9 آیات فوق دو قاعده کلی در ارتباط با پرداخت هدایا به ما یادآور می شود:

قاعدۀ اول برداشت: آنچه می کارید، همان را درو می کنید، چه خوب و چه بد. به عبارت دیگر، هرآنچه بکارید برداشت می کنید. این نه تنها در مورد پول صادق است، بلکه در مورد هر چیز دیگری نیز صِحَت دارد.

اگر از مردم ایراد بگیرید، مردم  نیزاز شما ایراد می گیرند. اگر غیبت می کارید، حدس بزنید چه درو می کنید؟ دیگران هم در مورد شما شایعه پراکنی خواهند کرد. اگر خشم یا رنجش بکارید، دیگران نیز شما را آزار می دهند.

به چه چیزی بیشتر نیاز دارید؟ هر آنچه که هست، آن را اول هدیه دهید و مطمئن باشید بیشتر از ان را باز خواهید یافت.

اگر به نیروی بیشتری نیاز دارید، باید انرژی بیشتری نیز برای تمرینات ورزشی صرف کنید. اگر در زندگی خود به تأیید بیشتری نیاز دارید؛ دیگران را بیشتر مورد تأئید و تشویق قرار دهید.

به عنوان نمونه: اگر هستۀ ذرت را در زمین بکارید، همان یک هسته را برداشت نمی کنید؟ در گذشته در حیاط خانه ام ذرت کاشته ام. وقتی هسته را در زمین می کارید، فقط یک هسته پس نمی گیرید بلکه یک ساقه با یک خوشه پر از ذرت برداشت می کنید!

اگردر یک گودال آوُکادو بکارید، تبدیل به یک درخت می شود. آیا امکان دارد فقط یک آوُکادو از آن درخت به شما برسد؟ مسلماً خیر، بلکه صدها. همیشه بیشتر از آنچه که در گذشته صرف کرده اید، دریافت می کنید.

قاعده دوم برداشت این است که : همیشه بین کاشت و برداشت، مدت زمانی برای انتظار وجود دارد.

پس از کاشت بذر ذرت، فوراً روز بعد محصول ذرت بدست نمی آید. در یک فصل می کارید و در فصلی دیگر برداشت می کنید.

در مورد اصل بخشش یا سخاوت نیز همین امر صادق است. شما به دیگران و یا به خدا سخاوتمندانه می بخشید و یا زندگی خود را به خدا تقدیم می کنید اما بلافاصله روز بعد نتیجه آن را نمی بینید بلکه باید منتظر بمانید تا خدا محصول را به فراوانی بدهد. چرا؟ چون خدا می خواهد ایمان شما را امتحان کند و ببیند در حالی که تا برداشت محصول، زمانی طول می کشد، در این دوران تأخیر چقدر به او اعتماد دارید؟

در حین کاشتن تا برداشت محصول؛ به لطف و رحمت خدا اعتماد کنید و “خدا قادر است هر نعمت را برای شما بس فزونی بخشد تا در همه چیز همواره همۀ نیازهایتان برآورده شود و برای انجام هر کار نیکو، به فراوانی داشته باشید.” (دوم قرنتیان 8 -9:6)

این دو اصل را هرگز فراموش نکنید: اول، آنچه می کارید همان را درو می کنید. دوم، شما در یک فصل می کارید، اما باید صبر داشته باشید تا در فصلی دیگر برداشت کنید. این اصول را بیاموزید و در زندگی خود به کار ببرید و در عوض آن، از بخشش بسیار لذت ببرید!

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن- 17 ژوئن 2021

ترجمۀ: ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO