پیام های کشیش جلیل سپهر

الگوی اخلاقیات من و شما کیست؟

رای بدهید

الگوی اخلاقیات من و شما کیست؟

زمانی شرکت های سیگار سازی از پزشکان معروف برای ترویج مزایای سیگار کشیدن استفاده می کردند.عکس آن ها را روی پاکت سیگارها چاپ می کردند. پزشکان در آن روزها می گفتند سیگار کشیدن به خاطر کاهش استرس و کاهش اشتها باعث سلامتی و لاغری و خوش فرمی هیکل تان می شود!!!
.
چرا شرکت های سیگار از پزشکان استفاده می کردند؟ چون مردم پزشکان را هوشمندترین افراد می دانستند و به آن ها چشم بسته اعتماد کرده و حرف هایشان را به عنوان یک واقعیت علمی می پذیرفتند و به عنوان الگوی سلامتی از آن ها تقلید می کردند.
به خاطر تقلید کورکورانه از پزشکان، فروش سیگار صدها برابر شد و شرکت ها مولتی میلیاردر شدند. دوست عزیز، وقت آنست از خودمان چند سؤال کنیم:
الگوی روحانی و توکل ایمانی من کیست؟ کشیش؟ اسقف؟ معلم دینی؟ استاد فقه و فلسفه؟ مفسرین؟ من در ایمان به کی توکل دارم؟
من باورهایم را از چه کسی گرفته ام و در ایمانم وابسته به کیستم؟ واعظین؟ مبشرین؟ شبانان؟ رهبران؟ من به چه کسی باور دارم؟ در پرستش و عبادت های من چه کسی مهم تر و پر رنگ تر است؟ یک پیغمبر یک رهبر دینی؟ کسی که جانش را در راه عقیده اش از دست داده؟
اگر الگوی روحانی و توکل ایمانی ما فقط کلمۀ خدا عیسی مسیح نیست.
اگر باورهای ما تنها وابسته به عمل فیض آمیز خدا در صلیب مسیح نیست.
اگر پرستش و عبادت های ما تنها برای وجود خدا و نه هیچ کس دیگر نیست،
آن وقت همانند کسانی شده ایم که در آن زمان به خاطر تقلید کورکورانه از پزشکان آمار فروش کمپانی ها را به صدها برابر رساندند بدون این که استرس شان کم شده و هیکل شان در فرم مانده باشد.
کلام خدا در ارمیا 17: 5 می گوید: زندگی لعنت شده ای دارد کسی که بر انسان توکل کند و دلش از خدا منحرف گردد.

دوست عزیز به راستی الگوی اخلاقیات من و شما کیست؟ خدایی که بدون تغییر است؟ یا انسانی که درهر یک قدم برداشتنش امکان یک بار افتادن وجود دارد؟
جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO