پیام های کشیش جلیل سپهر

از روی شمشیر یا از زیر صلیب؟

رای بدهید

از روی شمشیر یا از زیر صلیب؟

نوع نگاه ما به مسائل زندگی، مفهوم آن و نوع تفسیر ارزش و معیارهای ما را دگرگون می کند. به ماجرای شمعون قیروانی در جمعۀ صلیب دقت کنید:

در آن روز به خاطر عمق جراحت شلاق های تیغ داری که بر مسیح زده بودند او به زمین افتاد. سربازان شمعون را مجبور کردند صلیب مسیح را بردارد و آن را از سرازیری کوچه های اورشلیم تا سربالایی های تپۀ جلجتا حمل کند.

رهگذری شمعون نام از اهل قیروان که پدر اسکندر و روفس بود را مجبور ساختند که صلیب عیسی مسیح را بردارد (مرقس ۱۵: ۲۱).

نکتۀ مهم:
در آن روز در حالی که همه از بیرون به صلیب مسیح نگاه می کردند، شمعون تنها کسی بود که مانند مسیح به شرایط نگاه کرد و این برای او فرصتی به وجود آورد که تأثیر ارزشمندی بر زندگی او و فرزندانش گذاشت.

تأثیر اول:
در تاریخ ثبت شد او تنها کسی است که در آن روز صحنه ها را مانند مسیح از زیر صلیب نگاه کرد.

تأثیر دوم:
او پسرانش اسکندر و روفس را تشویق کرد که همواره از زیر سایۀ صلیب مسیح، به شرایط زندگی نگاه کنند تا بتوانند مثل مسیح فکر کنند.

سال ها بعد پسرش روفس در کنار پولس رسول، مسیح را خدمت کرد و مانند پدرش دنیا را از زیر سایۀ صلیب مسیح می نگریست؛ به طوری که پولس در نامه ای به روم می نویسد، او برگزیدۀ خداست و مادرش را مادر خودش خطاب کرد: «به روفس برگزیده در خداوند و مادر او که مادر من است، سلام برسانید.» (رومیان ۱۶: ۱۳)

امروز همۀ ما، در برابر یک حق انتخاب قرار گرفته ایم که از زیر صلیب پر از رحمت عیسی مسیح به دنیا نگاه کنیم یا از تیغۀ شمشیر بی رحم سربازان رومی.

به یقین از هر زاویه ای که به زندگی نگاه کنید در صحنه های قابل دیده شدن همان زاویه، زندگی خواهید کرد. چه از روی شمشیر زخم زنندۀ سربازانی که به دنبال غارت اموال بودند و چه از زیر صلیب شفا دهندۀمسیحی که با ایثار جانش محبت دل ها را به خود جذب نمود.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO