سؤالات کاربران

از دیدگاه کتاب مقدس (کدام باب و کدام آیه) چطور می توانیم اثبات کنیم که فرزانگان (مجوسیان یا مُغ ها) از امپراتوری فارس به استقبال عیسای نوزاد آمده بودند؟

5/5 - (3 امتیاز)

از دیدگاه کتاب مقدس (کدام باب و کدام آیه) چطور می توانیم اثبات کنیم که فرزانگان (مجوسیان یا مُغ ها) از امپراتوری فارس به استقبال عیسای نوزاد آمده بودند؟

هیچ آیه ای در کتاب مقدس به روشنی اشاره ای به فارس بودن مغ ها یا فرزانگان نکرده. اما  آنچه در تاریخ روشن است این است که مرکزیت مغ ها (فرزانگان) در آن دوران در شهرهای یزد و ساوه و اطراف آن یافت می شد یعنی در امپراتوری فارس که تا هندوستان نیز گسترۀ آن ادامه می یافت. آنها شبانه روز در حال مطالعه و بررسی و تجزیه و تحلیل حرکت و اشکال مختلف ستارگان بوده اند و به احتمال بسیار قوی از امپراتوری فارس بوده اند. اما باید توجه داشت که این یکی از برداشت های مختلف است که بر اساس داده های تاریخی استوار است اما وب سایت پرپاسخ اصراری در فارس بودن مغ ها یا فرزانگان ندارد بلکه با توجه به حقایق تاریخی احتمال زیاد می دهیم که آنها می بایست از امپراتوری پهناور پارس بوده باشند و اینکه آنها اکثراً پیرو آیین زرتشت بوده اند و چگونه از تولد مسیحای پادشاه آگاهی داشتند، دو احتمال وجود دارد و آن این است که: 1- یا آنها از نیاکان یهودی بوده اند که در امپراتوری فارس سکونت داشته اند و 2- یا آنها افرادی بودند که دارای مطالعات وسیع بوده اند و افرادی اهل تحقیق و تجسس بوده اند و به همین خاطر می بایست از پیشگویی های عهدعتیق یهودیان باخبر بوده باشند و از سخنان آنها خطاب به هیرودیس پادشاه چنین برمی آید که آنها می بایست اطلاعات کافی از کتاب عهدعتیق داشته باشند. در پایان قابل ذکر است که مقبرۀ این فرزانگان در شهرهای یزد و ساوۀ کنونی به عنوان یکی از آثار باستانی وجود دارد و در تاریخ ایران زمین نیز همیشه این باور در میان پارسیان معمول بوده که فرزانگان یا مغ ها از میان ایرانیان آن زمان بوده اند و برخی از شعرای ما نیز به این مسئله در اشعار خود اشاره کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO