سؤالات کاربرانمقاله های استاد علی خیراندیش

ازدواج با فرد مسلمان خوب است یا بد؟ منِ مسیحی می توانم با زن مسلمان در آرامش زندگی کنم؟

5/5 - (2 امتیاز)

آزادی و دمکراسی در کتاب مقدس دارای مفاهیم خاص خودش است و نمی توان آن را صد در صد با ازادی یا دمکراسی یونانی یکیپنداشت. در مورد ازدواج نیزمسلماً آزادی انتخاب وجود دارد و بر خلاف بعضی نظریات،  خدای کتاب مقدس نظر خود را بر ما تحمیل نمی کند ولی حکیمانه و سالم و دوراندیشانه تر است که انتخاب ما با معیارهای الهی منطبق باشد و اگر به این موضوع به صورتی دیگر بیندیشیم چگونه می توان پذیرفت که یک ایماندار متعهد مسیحی با یک شخص غیر مسیحی بتوانند در زندگی روز مره باهم توافق روحانی وحتی فیزیکی داشته باشند؟ باید متذکر شد که ازدواج در مسیحیت یک عمل روحانی است نه یک وصلت  مدنی و امری است بسیار مقدس و محترم در نظر خدا.

بنابراین هرچند افراد غیر مسیحی، اشخاص موجه و سالم وخوبی باشند ولی این ازدواج با توجه به اینکه کلام خدا به ما هشدار داده است، نمی تواند روند منطقی و عاقبت خوبی داشته باشد و بر اساس تجربیات سالیان دراز متأسفانه اکثرا” با شکست مواجه می شود.

مسلماً اگر زن مسلمان بدون انگیزه ازدواج با یک مسیحی بلکه صادقانه و صمیمانه و آگاهانه عیسی مسیح را شروع به پیروی کند، و اراده و خواست خدا را در ازدواجش طالب باشد، ازدواج موفق و زیبایی را با یک مسیحی مؤمن دیگر می تواند پیش گیرد. در ضمن خدا همه مردم دنیا را دوست دارد و هیچ عمل ما، محبت ما به خدا را نسبت به ما نه کم و نه زیاد خواهد کرد. خدا ما را بخاطر وجود ما دوست دارد و نه بخاطر اعمال یا اعتقادات ما.

شاد و پیروز و سربلند باشید،

پاسخ از استاد علی خیراندیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO