پیام های کشیش جلیل سپهر

اجرای عدالت نیاز به ایستادگی و مقاومت همۀ مردم با هم دارد!

رای بدهید

اجرای عدالت نیاز به ایستادگی و مقاومت همۀ مردم با هم دارد!

در زمان مسیح یهودیه مستعمره روم بود و رومی ها مقامات سیاسی و مذهبی کشور را از بین خودِ یهودیان انتخاب می کردند تا یهودیان فکر کنند کشورشان مستقل است. گاهی جوانان بر علیه شرایط اعتراض می کردند ولی به وسیلۀ سربازان سرکوب می شدند. چرا؟
چون یهودیان به چهار گروه تقسیم شده بودند:
1- هیرودیان 2- صدوقیان 3- فریسیان 4- غیورین

– هیرودیان روشنفکران جامعه معتقد بودند شرایط مصیبت بار حق مردم است، چون بی سواد و عقب افتاده اند. آن ها به جای فرهنگ کشورشان به فرهنگ یونانی وابسته بوده و سرگرم جلسات تقدیر و مجوز نشر کتاب و سلبریتی شدن بودند!
– صدوقیان منکر زندگی بعد از مرگ بوده و از طریق زد و بند با مقامات مذهبی و سیاسی مشغول کسب ثروت و خوش گذرانی بودند!
– فریسیان “روحانیون فاسدی” بودند که معبد را به دکان تجارت مذهبی تبدیل کرده و به وسیلۀ احادیث جعلى، شريعت خدا را به تقلید از احکام خودشان تغییر داده بودند!
– غیورین جوانانی بودند که به شرایط اجتماع اعتراض می کردند و به عنوان اغتشاش گر سرکوب شده در زندان با وحشیانه ترین شکنجه ها به قتل مي رسيدند.

علت اصلی این شرایط “سکوت مردم بود” زیرا چون روحانیون ریاکار را نمایندۀ خدا می داستند، از آن ها اطاعت کورکورانه می کردند و سرپیچی از فتوای کاهنان را “محاربه با خدا” می دانستند.

هرجا که عقیده و دین مردم را افراد نالایقی مانند کاهنان فاسد و روحانیون زن باره و مراجع مقام پرست و قدرت طلب مدیریت کند وضعیت همین است.

به خاطر همين در یکشنبۀ نخل، مسیح به معبد رفت و تخت صرافان و کاهنان دین فروش و ریاکار را واژگون ساخت و گفت معبد، خانۀ عبادت خداست لیکن شما آن را مخفیگاه دزدان ساخته اید (لوقا 19: 45و46).

نکتۀ بسیار مهم:
در این اعتراض واژگون کننده، هیچ کس نتوانست مسیح را سرکوب کند. چرا؟
چون «تمامی مردم کنار عیسی ایستاده و از او حمایت کردند و کاهنان به سبب زیادی جمعیت نتوانستند او را سرکوب نمایند.» (لوقا 19: 47و48)

رمز همین است:
حمایت تمامی مردم
ايستادن جمعیت زیاد

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO