پیام های کشیش جلیل سپهر

آیا یک مسیحی می‌تواند در مورد دیگران اظهارنظر کند؟

رای بدهید

آیا یک مسیحی می‌تواند در مورد دیگران اظهارنظر کند؟

عیسای مسیح بعد از قیام کردن از پطرس که او را سه بار انکار کرده بود سه بار پرسید:
“پطرس آیا مرا دوست داری؟”
در واقع مسیح اشاره به ثبات شخصیتی پطرس کرد و مسیر زندگی روحانی، وظیفۀ خدمتی و نقش مسئولیت‌های زندگی‌اش را به او گوشزد می‌کرد. ناگهان پطرس دید که یوحنا شاگرد دیگر مسیح دارد از عقب آنها می‌آید. پس با یک حس کنجکاوی پرسید: مسیح نظر تو در مورد یوحنا چیست؟ آیندۀ یوحنا چه می‌شود؟
مسیح نگاه پرمعنایی به پطرس کرد و گفت: این مسئولیت تو نیست. به عبارتی رسماً گفت به تو مربوط نیست که یوحنا و یوحناها کی هستند؟ و چی می‌کنند؟ و به کجا می‌روند؟ و چه خواهند شد؟

آنچه به تو مربوط است این است که مسئولیت و خدمت و موجودیت خودت را بشناسی. در واقع نظر دادن در مورد خوب یا بد بودن عقاید دیگران کار تو نیست، بلکه آنچه به تو مربوط می‌شود این است که از عقب من بیایی و مرا پیروی کنی (انجیل یوحنا فصل ۲۱ آیه‌های ۱۵-۲۲).

بنابر این امروز هم مسئولیت مسیحیان نظر دادن در مورد حتی یوحناهای مسیحی هم نیست، چه برسد به عقاید و دیدگاه‌های غیر مسیحی.

مسیحی تنها می‌تواند:
در مورد خداوندش نظر بدهد که در یوحنا ۶:۱۴ فرمود: من راه و راستی و حیات هستم، هیچ کس نزد پدر جز به وسیلۀ من نمی‌تواند بیاید.

مسیحی تنها می‌تواند:
در مورد ایمانش نظر بدهد که در عبرانیان ۳:۲ می‌فرماید: پس ما چگونه رستگار شویم اگر از چنین نجاتی عظیم غافل بمانیم؟

مسیحی تنها می‌تواند:
در مورد طریق نجات عظیمی که ادعا می‌کند نظر بدهد که در دوم قرنتیان ۱۷:۵ می‌فرماید: پس اگر کسی در مسیح باشد خلقت تازه‌ایست چیزهای کهنه درگذشت اینک همه چیز تازه شده است.

بیشتر از این نظر شخصی است، مسیح با تأکید تعلیم داد. مسیحیان باید مواظب و مراقب بد یا خوب بودن رفتار و هویّت خودشان باشند و نه دیگران.

برای ما مسیحیان به عنوان شاگرد مسیح اصلاً مهم نیست که چه کسی خوب یا بد است و چه عقیده‌ای محبوب یا مطرود است.

آنچه به ما مربوط است این است که کلام خدا در دوم قرنتیان ۵:۱۳ می‌فرماید: خود را امتحان کنید که در ایمان هستید یا نه؟ خود را بازیافت کنید آیا مسیح در شما هست یا نه؟ موفق باشید.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO