عیسی مسیح

آیا عیسی خداست؟

رای بدهید

آیا تاکنون با مردی روبرو شده اید که هر جا می رود در مرکز توجه قرار دارد؟ و برخی از ویژگی های مرموز و غیر قابل وصف، او را از سایرین جدا می سازد. این مسئله دو هزار سال پیش در مورد عیسی مسیح صادق بود. اما این تنها به شخصیت عیسی مسیح مربوط نمی شد.کسانی که از او می شنیدند شیفته سخنانش می شدند. کسانی که شاهد سخنان و زندگی او بودند به ما می گویند که در رابطه با عیسی ناصری چیزی با بقیه افراد دیگر متفاوت بود.

تنها گواهی عیسی، خودش بود. او هرگز کتابی ننوشت، فرماندهی ارتشی را به عهده نداشت، مرکز سیاسی نداشت. مُلک و املاکی از خود نداشت. او بیشتر در طول صد مایلی روستای خود سفر می کرد و جمعیتی را جذب خود می کرد که از سخنان تحریک آمیز و کارهای خیره کننده او متعجب شده بودند.

به هر ترتیب شکوه و عظمت عیسی برای همه کسانی که او را می دیدند و می شنیدند مشهور بود. در حالی که سرانجام، بسیاری از بزرگان در کتاب های تاریخ محو می شدند، عیسی امروزه نیز همچنان مورد توجه هزاران کتاب و جنجال های بی نظیر رسانه ای است. بیشتر این جنجال ها حول ادعاهای افراطی عیسی است که در باره خود مطرح کرد. او ادعاهایی می کرد که هم پیروان و هم دشمنانش را متحیر می ساخت.

در درجه اول این ادعاها منحصر به فرد بود که باعث شد وی از نظر مقامات رومی و سلسله مراتب یهود به عنوان تهدیدی جدی مورد توجه قرار گیرد. اگر چه او یک فرد خارجی بود و هیچ گونه اعتبار، پایگاه و قدرت سیاسی نداشت اما در طول مدت سه سال خدمت خویش، عیسی جهان را برای بیست قرن آینده تغییر داد. رهبران اخلاقی و ادیان دیگر، تأثیراتی بر جای گذاشته اند اما هیچ کدام از آنها با این پسر نجار از ناصره قابل مقایسه نبوده.

چه چیزی در مورد عیسی مسیح بود که تفاوت ایجاد می کرد؟ آیا او فقط یک انسان بزرگ بود یا کسی والاتر؟

سؤالاتی به نظر می رسد که عیسی مسیح واقعاً که بود؟ بعضی معتقدند که او فقط یک معلم عالی اخلاق بود و برخی دیگر بر این باورند که او رهبر بزرگترین دین جهان است. اما تعداد افرادی که او را فرای همه این ها می دانند کم نیست. مسیحیان معتقدند که در واقع، خدا در انسانی به دیدار بشر آمده است و آنها اینگونه باور دارند که شواهد و مدارک زیادی در حمایت از این مدعا در اختیار دارند.

پس از بررسی دقیق زندگی و سخنان عیسی، استاد سابق دانشگاه کمبریج، سی اس لوئیس به یک نتیجه حیرت انگیز درباره عیسی مسیح رسید و این مسئله مسیر زندگی او را به کلی تغییر داد. عیسی واقعاً کیست؟ بسیاری اینگونه پاسخ می دهند که عیسی معلم عالی اخلاق بود! پس با این پرسش شروع  می کنیم: آیا عیسی تنها یک معلم عالی اخلاق بود؟

برگرفته از وب سایت: www.y-jesus.com

ترجمه: مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO