زندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجکتاب مقدسکلیسا

عطایای خدمتی کلیسا: معلمین

رای بدهید

معلمین:

معلیمن کسانی هستند که دارای عطایی از جانب خدا برای روشن ساختن، تفسیر و اعلام کلام خدا به منظور بنای بدن مسیح می باشند (افسسیان 4: 12).

1) وظیفۀ خاص معلمین این است که به وسیلۀ قدرت روح القدس از انجیلی حفاظت کنند که به آنها محول گردیده است (2تیموتائوس 1: 11-14).

آنها وفادارانه مکاشفۀ کتاب مقدس و پیغام مسیح و رسولان را به کلیسا خاطر نشان ساخته و در وظیفۀ خود ثابت قدم هستند.

2) هدف اصلی تعلیم کتاب مقدس، حفظ حقیقت و ایجاد تقدس با هدایت بدن مسیح به سوی تعهد قطعی به داشتن یک زندگی مقدس و خداپرستانه است که کتاب مقدس آن را نشان می دهد.

کلام خدا بیان می کند که نهایت حکم مسیحی «محبت است از دل پاک و ضمیر صالح و ایمان بی ریا» (1تیموتائوس 1: 5). بنابراین دلیل رشد یک مسیحی آن چیزی نیست که او می داند بلکه شیوة زندگی اوست یعنی تجلی محبت، پاکی، ایمان و دینداری در زندگی او.

3) معلمین برای اهداف خدا در کلیسا ضروری هستند.

کلیسایی که معلیمن را رد کرده و از گوش کردن به معلمین و الاهیدانانی که به مکاشفه کلام وفادار باقی مانده اند خودداری می ورزد نسبت به خلوص پیغام کتاب مقدس و تفسیر صحیح و رسولان بی توجه می گردد. کلیسایی که در آن، چنین معلمین و الاهیدانانی خاموش هستند در حقیقت استوار نخواهد ماند. آموزه های جدید بدون هیچ گونه انتقادی پذیرفته شده و تجربه های مذهبی و افکار انسانی به جای مکاشفه حقیقت، راهنمای نهایی در آموزه ها، معیارها و فعالیتهای کلیسا خواهد بود. از طرف دیگر کلیسایی که به معلمین و الاهیدانان دیندار گوش می دهد تعلیم و اعمالی را خواهد داشت که با شهادت اساسی و اصل انجیل ارزیابی شده، ایده های غلط آن بر ملا گردیده و پیغام اصلی مسیح به دست ایمانداران خواهد رسید. کلام الهامی خدا وسیلۀ امتحان تمامی تعالیم خواهد شد و کلیسا همیشه به خاطر خواهد داشت که کلام الهام شده توسط روح القدس حقیقت و اعتبار نهایی است و این چنین کلیساها و نهادهای آن پابرجا خواهد بود.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO