زندگی روزمره مسیحیسؤالات رایج

آيا نجات از دست دادنى است؟

رای بدهید

آیا نجات از دست دادنی است؟

هر کس که به مسیح ایمان بیاورد و قربانی او بر صلیب و مرگ و قیامش را با ایمان می پذیرد و به زبان خود اعتراف می کند که عیسی مسیح خداوند است، حیات جاودانی را دریافت می کند و نجات یافته است و تا زمانیکه در زندگی مقدس و پاک خود ادامه می دهد و در مسیر شد در مسیح باقی می ماند، نجات خود را دارد. مگر این که زندگی عملی او با ایمانش همخوانی نداشته باشد، در آن صورت متأسفانه وضعیت او اسفناک می شود. میان شخصی که ایمان آورده ولی در مسیح رشد نمی کند و به ایمان خود عمل نمی کند و کسی که رشد می کند و به ایمانش عمل می کند فرق زیادی هست. لطفاً رساله یعقوب را بخوانید. در ضمن پولس رسول نیز که این قدر بر ایمان مسیحیان و برگزیدگی آن ها تأکید دارد، در رسالاتش به عمل ایمان نیز تأکید دارد. به خاطر بسپاریم که همین پولس رسول در رساله اش به فیلیپیان 2: 12 می نویسد: «نجات خود را به ترس و لرز به عمل آورید!» ایمان باید به همراه عمل باشد. کسی که اسمش در دفتر حیات نوشته شد، هیچ گاه نامش از دفتر حیات پاک نخواهد شد. ولی افرادی که نامشان در دفتر حیات ثبت می شود، افرادی هستند که خدا از پیش می داند که آن ها مسیح را خواهند پذیرفت و در مسیح وفادار خواهند ماند و به ایمانشان عمل خواهند کرد و تا به آخر صبر خواهند کرد (متی 10: 22 و مرقس 13: 13).

چرا برای کسی که ایمانش را ترک می کند و به گناهانش تسلیم می شود، گران تمام می شود، علت آن این است که او نجات را چشیده و برکات آسمانی را تجربه کرده و با این همه مسیح را ترک کرده. این ترک کردن با آگاهی و هوشیاری کامل است و اگر توبه و بازگشتی در کار نباشد، عاقبت خوبی نخواهد داشت (عبرانیان 6: 4-6). البته ما به عنوان کلیسای مسیح راغبیم که به خداوندمان وفادار بمانیم و او را محبت کنیم.

حتی اگر معتقد به از پیش برگزیدگی ایمانداران و امنیت نجات ایمانداران تا به ابد باشیم که ژان کالون الاهیدان اصلاح گرا به این مسئله تأکید زیاد داشت، اگر کسی به ایمان خود عمل نکند و زندگی پاک و مقدس را با فیض و رحمت و یاری خدا ادامه ندهد، بر اساس نظریۀ کالون در واقع از ابتدا نجات نیافته بود. پس در هر دو صورت چه معتقد باشیم که شخص نجات خود را از دست می دهد یا اینکه اصلا نجات نیافته بود، به هر حال می توان این نتیجه را گرفت که شخصی که پس از ایمان آوردن به مسیح به زندگی در گناه ادامه دهد، شامل فیض و رحمت خدا نخواهد بود یا از همان ابتدا نبوده است.

پاسخ از: کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO