پیام های کشیش جلیل سپهر

آواز نالۀ راحیل در ایام کریسمس!

5/5 - (1 امتیاز)

آواز نالۀ راحیل در ایام کریسمس!

وقتی هیرودیس فهمید مسیح نجات دهنده متولد شده است از ترس این که مردم پادشاهی او را نپذیرند در کمال شقاوت، کودکان زیر دوساله را در بیت لحم کشت و مادران را داغ دار نمود تا هیچ کس به فکر فروپاشی نظام فاسد و جنایتکارش نیفتد و به رهبر کودک کش فاقد وجدان و شرافت معروف شد و در کمال خفت مرد. در آن روز مردم بیت لحم به یاد فریاد نالۀ راحیل افتادند.

«فریاد نالۀ راحیل که برای فرزندانش گریه می کند و تسلی نمی پذیرد شنیده شد زیرا که فرزندانش به قتل رسیده اند.» (متی 2: 16و17)

راحیل مادر یوسف و بنیامین است که هنگام تولد بنیامین از شدت درد مرد و او را در بیت لحم (محل تولد مسیح) دفن کردند. از آن وقت نالۀ راحیل سمبل نالۀ همۀ مادران داغ دار شد.

ارمیاء نبی در دوران اسارت هفتاد سالۀ قوم اسرائیل نالۀ راحیل را به یاد آورد (ارمیا 31: 15).

متی در ایام تولد مسیح به خاطر قتل کودکان، آواز نالۀ راحیل را به یاد آورد (متی 2: 17).

و امروز متأسفانه در ایران ما صدای نالۀ راحیل که سمبل نالۀ همۀ مادران داغ دار مملکت مان است شنیده می شود.

اما در هنگام مرگ راحیل حرکت زیبایی اتفاق افتاد که امیدی برای همۀ مادران داغ دارست و آن این که: هر چند راحیل هنگام مرگ با ناامیدی اسم پسرش را “بن اونی” یعنی فرزند درد و رنج نامید ولی پدرش یعقوب به خاطر رؤیای خدا اسم او را “بنیامین” یعنی پسر اقتدار دست راست من نامید (پیدایش 35: 18)

تولد عیسی مسیح تجسم کلمه و رؤیای خدا برای همۀ انسان هاست تا نسل گرفتار درد و رنج که (بن اونی) نامیده شده اند، به خاطر رؤیای خدا در مسیح به نسل اقتدار و پیروزمند (بنیامین) تبدیل شوند.

زیرا در کریسمس کسی به دنیا آمد که در خانۀ یایروس نالۀ مادر داغ دیده بر روی جنازۀ کودک دوازده ساله اش را به شادمانی تبدیل کرد.

عیسی در دروازه نایین نالۀ مادر داغ دار برای جنازۀ پسر نوجوانش را به شادمانی تبدیل کرد و نالۀ خواهران ایلعاذر جوانمرگ شده را به خوشی عظیمی تبدیل کرده و گفت من آمده ام تا شکسته دلان را شفا بخشم، گمشدگان را پیدا کرده و افکندگان را بلند کنم.

نکتۀ امید بخش اینست که قبل از”کشتن زندگان” به وسیلۀ هیرودیس، عیسی مسیح به عنوان” زنده کنندۀ مردگان “متولد شده و می گوید بگذارید کودکان نزد من بیایند زیرا ملکوت آسمان از آن ایشان است.

در واقع مسیح متولد شد تا ردای شادمانی را بر روی روح نوحه گری و ناله های ما بیندازد و تاج افتخاری به عوض ایام خاکستر شده مان به ما ببخشد!

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO