خانوادۀ مسیحی

مدتی است با خانمی آشنا شدم برای ازدواج، پس از مدت کوتاهی تصمیم گرفتیم کلیسا را در جریان این آشنایی و ارتباط قرار دهیم. پس از اینکه با شبان کلیسا صحبت کردم، از من پرسید آیا تأئید خدا را برای این ازدواج دارم؟ پاسخ من مثبت بود. سپس پرسید دختر خانم چی؟ گفتم ایشان همچنان در دعا هستند، ما فقط قصد داریم کلیسا بداند که نوع رابطه ما چیست. ایشان ( شبان من) گفتند: چون تأئید خدا را برای ازدواج ما ندارند، پس ارتباط ما اشتباه است و ما باید این رابطه را تمام کنیم و دیگر با هم ملاقاتی نداشته باشیم! حال پرسش من این است: آیا تأئید شبان کلیسا برای ازدواج ما الزامی است؟ اگر ایشان تأئید نگیرد ما نمی توانیم ازدواج کنیم؟

5/5 - (2 امتیاز)

وجود مردان خدا در زندگی ما و کلیسا، راهگشای بسیاری از معضلات زندگی است و خدا شبانان و معلمان را جهت بنای کلیسا و تجهیز ایمانداران برای کار خدمت در  کلیسا قرار داده و ما پیوسته ایمانداران را تشویق به اطاعت و پیروی از رهبران و شبانانشان در محدوده تعلیم کلام خدا، می نماییم.

در باره تصمیم در رابطه با ازدواج افراد با یکدیگر، شبانان تنها نقش یک مشاور را بازی می کنند و نمی توانند به جای ما تصمیم بگیرند. هر کس آزادی انتخاب زوج خود را دارد و حتی در حد افراط آن بعضی نیز از کلام خدا نااطاعتی کرده و با اشخاصی که از جانب کلام خدا هشدار داده شده که ازدواج نکنند، به این عمل دست می زنند و حتی در این صورت نیز تصمیم با خود زوجین است و شبان نمی تواند در تصمیم دخالتی داشته باشد و تنها نقش یک مشاور یا پدر را بازی می کند.

برای  ما روشن نیست که علت مخالفت شبان شما با این وصلت چیست و مهم است که نظرات ایشان را نیز حتماً در نظر گرفت.

پس با تمام احترامی که برای شبان شما به عنوان یک مرد خدا قائلیم، توصیه می کنیم که شبانتان در حد مشاوره، شما را کمک کنند و در تصمیم شما هیچ دخالتی نداشته باشند. حتی خدا در تصمیم بسیار اشتباه آدم و حوا در نااطاعتی از خدا، آنها را آزاد گذاشت. اما نباید فراموش کنیم که هر تصمیمی عواقب و مسئولیتهایی را نیز در پی خود دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO