اعتقادات اشتباه

از این دو گروه کدام یک مسیحی راست کیش هستند؟ گروه یکم که درباره آنها خوانده ام مسیحیانی هستند که میگویند مانند خود مسیح باید جشن های یهودی رو گرفت مانند شبات و پسخ و یوم کیپور و… و حتی برخی از آنها سالشماری عبری را پیگیری می کنند. گروه دوم را از نزدیک دیده ام مانند یک آشنای ارمنی که داشتم و کاملا برعکس بودند و این دوست ارمنی می گفت که عیسی مسیح یهودی نبوده و عهد عتیق و حتی رساله های پولس ساخته و پرداخته یهودیان هست و تنها چهار انجیل می پذیرفت و از آنها هم تفسیر بسیار یهود ستیزانه می کرد؟

رای بدهید

هیچکدام از این برداشتها، صحت الاهیاتی ندارند. دوستانی که معتقد به رعایت شریعت، مراسم و اعیاد یهود می باشند، اگر کمی در عهدجدید تعمق کنند متوجه خواهند شد که تنها بخش از قوانین شریعت که مسیحیان مؤظف به اطاعت و رعایت آن هستند، بخش اخلاقی این قوانین می باشد. مانند: دزدی نکن، دروغ نگو، حسادت و طمع مورز و … اما آن بخش از مراسم و سنتها و قوانین عهدعتیق که در عیسی مسیح تحقق پیوسته و سمبل یا نمادی از آمدن عیسی مسیح بود، با آمدن او دیگر لازم الآجرا نمی باشند.

دوست ارمنی ما که می فرمایند مسیح یهودی نبوده و یهودی ستیز می باشند نیز، دیدگاهی غیرکتاب مقدسی دارند. مسلماً یهودیان در تاریخ اشتباهات زیادی را اعمال کرده اند و هیچ کدام از این اشتباهات مورد تأئید مسیحیان نیز نیست و حکومت کنونی اسرائیل نیز مورد تأئید مسیحیان راست دین نیست. اما نکته حساسی وجود دارد: مسیحیان صهیونیزم و جریانات سیاسی متعلق به آن را نمی پذیرند، اما از نظر کتاب مقدسی و روحانی قوم یهود جای خاصی در نقشه خدا دارد و خدا با این قوم عهد و پیمانی ابدی و مقدّس بسته است که هیچگاه آن را نخواهد شکست. تمام پیامبران و کتابهای مقدس متعلق به این قوم می باشند و در اینکه این قوم برای نقشه خاصّ خدا برای جهانیان انتخاب شده اند، شکی وجود ندارد. حتی خدا برای مکاشفه ذات خود، وقتی انسان شد و در عیسی مسیح وارد جهان خاکی ما شد، به عنوان یک یهودی از مادری یهودی در جامعه یهودی با ایمان و باور یهودی به دنیا آمد.

نتیجه گیری:

جریانات سیاسی در اسرائیل کنونی و نیز اعمال غیر اخلاقی و فاسدی که یهودیان در طول تاریخ دست به آن زده اند مورد تأیئد مسیحیت راست دین و کتاب مقدسی نمی باشد، اما قوم یهود در نقشه ازلی و ابدی خدا و در عهد و پیمان او با این قوم، نقش بخصوصی را ایفاء می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO