شهادت کتاب مقدس در باره الهامی بودن آن

برای نشان دادن اینکه چگونه زمانها تغییر کرده اند ، سالهای نه چندان دور، یک شخص برای اینکه ایمان خود را کاملاً به الهامی بودن کتاب مقدس نشان دهد ، می بایست اعتراف می کرد: کتاب مقدس، (کلام خدا) است. سپس لازم گردید اضافه کند: (کلام الهام شده خدا). بعداً می بایست بگوید: (کلام کلمه به کلمه الهام شده) سپس برای رساندن همان مطلب باید می گفت: (کلام الهام شده خدا که هر کلمه آن کاملاً الهامی است). بعداً احتیاج و لزومی احساس شد که بگوید: (کلام الهام شده خدا که هر کلمه آن کاملاً الهامی و غیر قابل خطا است). امروزه شخص باید بگوید: (کلام الهام شده خدا که هر کلمه آن در دستخطهای اصلی کاملاً الهامی و غیر قابل خطا و اشتباه است). با وجود این، احتمال دارد که انسان به طور کامل و واضح این مفهوم را منتقل نکند.

کتاب مقدس درباره خود چه ادعایی دارد ؟

  • ادعا می کند که تمام کتاب مقدس را خدا دمیده است (2 تیموتائوس 3 : 16). این بدان معناست که خدای حقیقی (رومیان 3: 4) حقیقت را دمیده است.
  • آیا انسان آن حقیقت را در مراحل ثبت و نگارش تحریف کرده است؟ خیر. کتاب مقدس شهادت می دهد که اشخاصی که کتاب مقدس را نوشتند (به روح القدس مجذوب شدند و تحت تاثیر روح القدس بودند) (2 پطرس 1 : 21). بنابراین روح القدس با تمام نویسنده های کتاب مقدس همراه گردید . به قسمتهای متعددی در عهد جدید توجه کنید که به روح القدس به عنوان نویسنده قسمتهای مختلف عهد عتیق که توسط افراد مختلف نوشته شده اند، اشاره می کنند . تنها راه برای توضیح این پدیده، تشخیص یک نویسندگی دو جانبه و دو طرفه است (به مرقس 12: 36 رجوع کنید، آنجایی که روح القدس به عنوان نویسنده آنچه داود در مزمور 110 نوشته است، معرفی می گردد. اعمال رسولان 1: 16، و 4: 24-25 و آنجا که مزمور 41 و مزمور 2 به روح القدس اطلاق شده اند و عبرانیان 3: 7، 10: 15-16).
  • اما گاهی اوقات، نوشته به طور کامل و آشکار، سبکهای نگارش و احساسات نویسندگان انسانی را منعکس می کند. این مطالب به صورت نویسندگی دو جانبه در یک کتاب، در نظر گرفته شده است و هرگز بدین معنا نیست که نویسندگان در بکارگیری سبک نگارش شخصی شان، خطا و اشتباهی را ثبت کرده اند (برای چنین مثالی به رومیان 9 : 1-3 رجوع کنید).
  • در حقیقت کتاب مقدس ادعا می کند که عاری از خطا و لغزش است. چطور ممکن است که این ادعای خداوند را در مورد خصوصیت ابدی و همیشگی حروفی که کلمات کتاب مقدس را تشکیل داده اند، توضیح داد: ( زیرا هر آینه به شما می گویم تا آسمان و زمین زایل نشود ، همزه یا نقطه ای از تورات ، هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود متی 5 : 18 ) همزه، در زبان عبرانی (yod) است که کوچکترین حرف الفبای عبری می باشد. نقطه، ذره کوچکی است که روی حرف خاص عبرانی قرارگرفته و آن را از بقیه جدا می کند (کوچکترین اثر به جا مانده از تماس نوک قلم).

در یک نمونه معمولی بیشتر از 32/1 اینچ نخواهد بود. به عبارت دیگر خداوند گفته است که هر حرف یا هر کلمه ای اهمیت دارد و عهد عتیق دقیقاً همانطوری که هجی شده است، حرف به حرف و کلمه به کلمه واقع خواهد شد.

همچنین خداوند بر اهمیت زمان حال در متی 22 : 32 پافشاری کرده است. برای تأکید کردن بر حقیقت رستاخیز از مردگان، او به صدوقیان یادآوری کرد که خدا، خدای زندگان است زیرا خود را به موسی با گفتن اینکه ( من خدای ابراهیم ، اسحاق و یقوب هستم ) معرفی کرد، اگر چه آنها صدسال قبل مرده بودند. اگر قیام و رستاخیز مردگان حقیقت نداشت او می باید می گفت (من خدای آنان بودم). همچنین مسیح، بر اساس کلمه ( خداوند ) بحثی اساسی مربوط به الوهیت خود را بنیان نهاد (متی 22 : 41-46) که از مزمور 110: 1 نقل قول شده است. اگر او کلمات کتاب مقدس را بدون اشتباه و خطا در نظر نمی گرفت، این بحث بی معنا می بود. در موقیعتی دیگر، او با تکیه بر روی کلمه از مزمور 82: 6 در رابطه با نسبت کفرگویی، حق را به جانب خود داد (یوحنا 10 : 34). سپس بحث خود را به وسیله یادآوری این نکته به مدعیانش که کتاب مقدس نمی تواند نقض شود، تحکیم کرد. همچنین پولس رسول نیز، در بحث خود رساله غلاطیان 3: 16 بر اهمیت فرد در مقابل جمع پافشاری کرد. این چنین بحثی بی اعتبار خواهد بود مگر اینکه بتوان به اختلاف بین مفردها و جمع ها اعتماد کرد. همه این مثالها ما را متقاعد می سازد که ادعای کتاب مقدس، مبنی بر عاری از خطا و اشتباه بودنش را بپذیریم.

  • هیچ یک از کسانی که عاری از خطا بودن کتاب مقدس را می پذیرند ، انکار نمی کنند که کتاب مقدس معمولاً از زبان مجازی استفاده می کند (مانند چهار گوشه زمین ، مکاشفه 7: 1)، اما آنها به طور دقیق بکار رفته اند.
  • انکار نمی کنیم که بعضی مواقع نویسندگان، قبل از نگارش، در مورد حقایق، بررسی و تحقیق کرده اند (لوقا 1: 1-4). اما معتقدیم، نتیجه کار، توسط محافظت و حمایت روح القدس از خطا و اشتباه محفوظ مانده است.
  • انکار نمی کنیم که مشکلات و مسائلی در متن وجود دارند که در حال حاضر با آن دست به گریبان هستیم، اما مشکلات کاملاً با اشتباهات متفاوتند. در حقیقت پذیرش ادعاهای آشکار کتاب مقدس مبنی بر الهامی و بدون خطا بودن، زمانی معقول تر به نظر می رسد که می بینیم مشکلات مربوط به ایمان داشتن به کتاب قدسی که بارها و بارها حقیقی بودن آن ثابت شده است نسبت به هر نوع دیدگاه جایزالخطای انسانی، کمتر است. دانش بشر نسبت به این مشکلات محدود بوده و در بعضی نمونه ها ثابت گردیده که اشتباه است.

(تمامی کتب از الهام خداست و به جهت تعلیم و تنبیه و اصلاح و تربیت در عدالت مفید است تا مرد خدا کامل و به جهت هر عمل نیکو آراسته شود). (2 تیموتائوس 3: 16-17)

برگرفته از کتاب دائره المعارف کتاب مقدس

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO