کتاب مقدس

فرمودید درباب خروج کتیبه هایی کشف شده می توانید نام آنهارا برای ما بنویسید؟ همچنین من در سایت بارت ارمن دیدم ایشان از شخصی نقل کرده که خط عبری در زمان موسی وجود نداشته است درواقع خط عبری برای 3000 سال پیش است. و همچنین زبان تورات، عبری کهن و عبری نو می باشد همچنین در پیدایش دو آیه به زبان آرامی است، علتش چیست؟ برخی می گویند این نشان دهنده آن است که این کتاب در مدت زمانی طولانی نگارش و جمع آوری شده است! پاسخ شما چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

توجه داشته باشید که نه فقط دو آیه در کتاب پیدایش به آرامی نوشته شده بلکه تعداد آیات بیشتری نیز در عهد عتیق به آرامی نوشته شده و کتاب مقدس به زبان واحدی نگارش نیافته بلکه به سه زبان عبری و آرامی و یونانی که اکثر عهد عتیق به عبری و بخشهایی به آرامی و عهد جدید تماماً به یونانی نگارش یافته است.

در ضمن زبان عبری زبانی قدیمی است که در زمان موسی این زبان نوشتاری و محاوره ای بوده و بسیار معمول در میان قوم یهود و این زبان تا حدّی قدیمی است که دانشمندان زبان شناسی قدمت آن را با زبان آرامی یکی می دانند.

لطفاً به این مسئله دقت کنید که ما مسیحیان، مانند مسلمانان معتقد نیستیم که کلام خدا می بایست فقط به یک زبان خاص نوشته می شد و تعصب خاصی به نگارش کتب مقدسه به یک زبان مقدس (چنانکه عربی برای مسلمانان است) نداریم.

در باره کتیبه های یافت شده در باره تاریخ یهود و وقایعی که در کتاب مقدس ذکر شده اند، می توانید به سری ویدیوهای " کتاب مقدس، قضاوت تاریخ" و یا کتاب " باستانشناسی کتاب مقدس" مراجعه کرده و تک تک کتیبه ها و آثار باستانی یافت شده در باره کتاب مقدس و سندیت آن را مطالعه و بررسی کنید.

پیروز و سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO