زندگی روزمره مسیحی

چرا باید با دیگران همگام شویم؟

رای بدهید

چرا باید با دیگران همگام شویم؟

کتاب مقدس اغلب زندگی را با پیاده روی مقایسه می کند؛ چون زندگی یک سفر است. و واقعیت این است که همیشه در یک جا نشسته باقی نمی مانیم! در سراسر عهد جدید از ما دعوت شده تا در حکمت، محبت، نور و اطاعت قدم برداریم. در ضمن این که به ما گفته شده که در اثر قدم های عیسی راه رویم، از ما خواسته شده در طول زندگی خود در کنار مردم دیگر حرکت کنیم.

در زیر سه دلیل برای اهمیت همراه شدن با دیگران ذکر می کنم:

1- امنیت بیشتری دارد: آیا تا به حال به تنهایی در یک کوچۀ تاریک یا در یک جادۀ روستاییِ خلوت در شب، تنها قدم زده ای؟ کمی ترسناک است. اینطور نیست؟ اما داشتن یک نفر دیگر در کنارت باعث می شود احساس امنیت بیشتری کنی.

2- تشویق کننده است: زندگی یک دوی 50 متری نیست. بلکه یک ماراتُن است و  قدم زدن با دیگران به تو نیرو و جرأتی می بخشد تا به انتها به راهت ادامه دهی.

3- عاقلانه است: وقتی با دیگران همراه هستی، خیلی بیشتر از اوقات تنهایی یادمی گیری. اگر تنها باشی و مسیر اشتباهی را در پیش گرفته باشی، شاید هرگز متوجه مسیر اشتباهت نشوی اما اگر دوستی همراه توست، احتمال بیشتری وجود دارد که یکی از شما دو نفر متوجه شود که راه را گم کرده اید و باید مسیرتان را عوض کنید. وقتی با دیگران همراه هستی، درس های مهم زیادی یاد می گیری. برای مثال یاد می گیری که چطور با دیگران کنار بیایی و با آنها همکاری کنی.

در ضمن یاد می گیرد که چطور عشق بورزی. پیدایش 18:2 می گوید: «خوب نیست که انسان تنها باشد» (ترجمۀ هزارۀ نو). وقتی تنها هستی خدا خشنود نیست و راه حل خدا برای تنهایی، داشتن اجتماع هست. وقتی با دیگران همراه هستی، اجتماعی را در می یابی که در آن یاد می گیری چگونه بیشتر مانند عیسی به دیگران عشق بورزی.

در کنار دیگران بودن به ما یاد می دهد چگونه میهمان نواز باشیم.

کتاب مقدس در اول پطرس 4: 9 می فرماید: «یکدیگر را بدون شِکوِه و شکایت میهمانی کنید.» (ترجمۀ هزارۀ نو)

شِکوِه و شکایت شما چیست؟ عذر و بهانۀ تو برای باز نکردن خانه ات به روی دوستان چیست؟

شاید فکر می کنی “خانۀ من زیاد تمیز نیست!” دوستان تو بیشتر علاقه به گذراندن وقت با تو دارند تا مهارتهای خانه داری تو. مطمئنم که آنها به اندازۀ کافی به تو لطف و گذشت نشان خواهند داد.

یا شاید بهانۀ تو این است که “خانۀ من به اندازۀ کافی بزرگ نیست.” آیا در خانه ات حداقل برای سه نفر جا داری؟” عیسی فرمود: «زیرا جایی که دو یا سه نفر به نام من جمع شوند، من آنجا در میان ایشان حاضرم.» (متی 20:18 ترجمۀ هزارۀ نو).

کسی نیست که اشتیاق و علاقۀ زیادی به تعلق داشتن نداشته باشد، چون خدا ما را برای داشتن رابطه آفریده است. وقتی با مسیحیان دیگر در یک جامعه همراه هستی، این اشتیاق و آرزوی تو برآورده می شود.

 

تبادل نظر:

  • در زندگی تو کِی بوده که در مشکلات زندگی به خاطر همراهی وفادارانۀ دیگران با تو، به تقلاهای خود ادامه داده ای؟
  • چه بهانه هایی آورده ای تا از میهمان نوازی دوری کنی؟ چه چیزی را باید در مورد نگرش و رفتار خود عوض کنی؟
  • چه کسانی در زندگی ات هستند که می توانی با آنها همگام شوی؟ امروز به آنها چطور نشان می دهی که تنها نیستند و در کنارشان هستی؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن – 21 ژوئیه 2023

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO