دعا و پرستشزندگی روزمره مسیحی

بهترین وقت خود را به خدا بده! 

3.3/5 - (3 امتیاز)

بهترین وقت خود را به خدا بده! 

اگر می خواهی رابطۀ عمیقی با خدا داشته باشی، باید سرعت خود را کم کنی و ساکت باشی.

دوستی با خدا مثل هر رابطۀ دوستی دیگری است، باید برای آن وقت صرف کرد. اگر با دوستان خود وقت صرف نمی کنی آن ها دوستان واقعی تو نیستند. آن چه مسلم است همیشه برای دوستان خود وقت کافی داری. و اگر  می خواهی خدا بهترین دوست تو باشد به همان ترتیب باید بهترین وقت خود را به او بدهی.

خدا در کتاب مقدس می فرماید: «باز ایستید و بدانید که من خدا هستم.» (مزمور 10:46)

برای این که خدا را بهتر بشناسی، باید آرام باشی و هر روزه وقتی را برای رازگاهان با او داشته باشی.

مزمور 14:25 می گوید: «دوستی با خدا برای کسانی نگهداری شده که او را محترم می شمارند. خدا اسرار وعده های خود را برای آنان بیان می کند.» (ترجمه از کتاب مقدس انگلیسی TLB)

بسیاری از مردم خدا را نمی شناسند، و عشق و محبت خدا را تجربه نکرده اند. آن ها به خوبی نمی دانند که علت بعضی از کارهای خدا چیست. با این حال، کتاب مقدس می فرماید دوستی با خدا برای کسانی نگه داشته شده که به او احترام می گذارند. یعنی کسانی که باز آرام می گیرند و با او وقت می گذرانند.

اگر هرگز برای دوستی خود وقت صرف نمی کنی، آیا می توان آن را دوستی واقعی نامید؟ دوستی ها به توجه و اهمیت دادن به یکدیگر احتیاج دارند و تنها با رفتن به کلیسا نمی توان خدا را از نزدیک شناخت.

باید کلام خدا را خواند و از خدا پرسید: «خدایا، آیا چیزی هست که می خواهی به من بگویی؟» هیچ لازم نیست از عبارت ها یا کلمات فانتزی استفاده کنی. فقط با او صادقانه صحبت کن. و سپس گوش کن!

کتاب مقدس این مسئله را تقریباً با این عبارت ها توصیف می کند: «وقتی به حضور خدا می‌روی، آن را به نمایش تئاتر تبدیل نکن. . . مکانی آرام و خلوت پیدا کن تا وسوسه نشوی که در حضور خدا نقش آفرینی کنی. و تا می توانی ساده و صادق باش. آنگاه توجه تو از خودت به خدا برمی گردد و شروع به حس کردن فیض و رحمت او می کنی.» (متی 6: 5-6 ترجمه از کتاب مقدس انگلیسی The Message)

امروز آرام بگیر، بر خدا تمرکز کن و درحالی که در مورد لطف و رحمتش با تو سخن می گوید به سخنان او گوش بده.

 

تبادل نظر

  • چه عواملی از آرام گرفتن تو در حضور خدا مانع می شوند؟ چطور می توانی این مزاحمت ها را به حداقل ممکن برسانی؟
  • چرا گاهی اوقات صرف وقت با دوستانت برای تو راحت تر یا لذت بخش تر از مصاحبت با خدا است؟ چه سوءتفاهمی در مورد خدا داری که این احساس را می کنی؟
  • مردم بعضی وقت ها مسئلۀ رازگاهان خود را بیش از حد پیچیده می کنند. چه کارهایی می توانی بکنی تا آرام بگیری، سکوت کنی و با خدا با سادگی و صداقت وقت صرف کنی؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 7 اوت 2022

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO