خانوادۀ مسیحی

۵ دلیل برای اهمیت ازدواج در عصر حاضر- دلیل دوم: ازدواج نعمتی از جانب خداست

4.4/5 - (100 امتیاز)

۵ دلیل برای اهمیت ازدواج در عصر حاضر

دلیل دوم: ازدواج نعمتی از جانب خداست

دلیل دوم برای اهمیت ازدواج این است که موهبتی از جانب خداست.

درکتاب امثال سلیمان 22:18 کتاب مقدس می‌فرماید: «مردی که همسری بیابد، چیز نیکو یافته و خشنودی خداوند را به دست آورده است.»

این آیه از کتاب امثال سلیمان است که کتابی قدیمی است اما با این حال مَثَل‌هایی که در آن یافت می‌شود از جمله همین مَثَل، حتی امروز نیز کاربرد دارد و قابل اجراست.

این آیه تصویری زیبا از این است که چرا ازدواج برکتی از جانب خدا است. ما به عنوان ایمانداران مسیحی نباید این حقایق حیاتی را نادیده بگیریم.

با کمال تأسف بسیاری از مردم ازدواج را با دیدی منفی به تصویر می‌کشند، اما این صحیح نیست. ازدواج نباید به عنوان چیزی بد یا شرم آور تلقی شود. بلکه همچون یک نعمت و موهبتی که باید آن را گرامی داشت.

افراد زیادی هستند که  در طول زندگی خود تصمیم ندارند ازدواج کنند، اما کسانی که ازدواج کرده‌اند و یا مایل به ازدواج هستند باید ارزش این برکت را در زندگی خود بدانند. پدرم دوستی داشت که از همان سنین جوانی مخالف ازدواج بود. او یک ماه پیش از وفاتش به پدرم گفت که چقدر پشیمان است که ازدواج نکرده و تمام زندگی‌اش را در تنهایی سپری کرده.

دوست پدرم بیش از۴۰ سال از عمر خود را در تنهایی گذراند ودر طول تمام این دوران بهای سنگینی برای این تصمیمش پرداخت. خدا ما را خلق نکرده که تنها باشیم. او ما را آفرید تا شریکی داشته باشیم و با کسی همراهی کنیم.

اگرچه افراد زیادی در این مورد دیدگاه‌های متفاوتی دارند، اما باید توجه داشت که تنهایی و عزلت حس افسردگی را در ما  شدت می بخشد. هیچ‌کس واقعاً دوست ندارد در تمام عمرش تنها باشد چون زندگی در تنهایی  برای تمام عمرش تنها باشد، زیرا زندگی در تنهایی یک زندگی سرد و بی روح است.

نوشتۀ ویوین بریکر- ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO