پاسخ به اسلامروح القدسکلیسا

گزارشی تکان‌دهنده از رشد بی‌سابقۀ جنبش‌های پنتیکاستی و کاریزماتیک در کلیساهای دنیا

5/5 - (2 امتیاز)

 گزارشی تکان‌دهنده از رشد بی‌سابقۀ جنبش‌های پنتیکاستی و کاریزماتیک در کلیساهای دنیا

جنبش‌های احیاکننده با سرعتی غیرقابل پیش‌بینی از تولد جنبش پنتیکاستی در آغاز قرن بیستم، تا اولین تکانه‌های تجدید حیات حرکت‌های کاریزماتیک در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ تا موج سوم در اواخر قرن بیستم، و در نهایت تا قرن بیست و یکم رشد کرده‌اند. بسیاری بر این باورند که این یک ریزش باران جهانی تازه یا  احتمالاً نهایی روح القدس است که رشد آن بیش از حدّ انتظار همگان است. پنتیکاستی‌ها و کاریزماتیک‌ها روی هم رفته از حدود ۲۰ میلیون نفر در سال ۱۹۶۰ به بیش از ۶۰۰ میلیون در سال ۲۰۲۰ رشد داشته‌اند. تازگی جنبش کاریزماتیک بخش‌های زیادی از کلیسا را ​​در هزاران فرقه و تقریباً در هر کشوری تحت تأثیر خود قرار داده است. علی‌رغم بعضی ضعف‌ها (فراموش نکنیم که انسان‌های ضعیف و گناهکار نیز در این مسئله دخیل هستند)، احیا و تازگی کاریزماتیک، ایمان بیش از نیم میلیارد نفر را در عصری که مخالفت‌ها و وسوسه‌های بی‌شمار از هر گوشه و کنار هجوم می‌آورند، زنده کرده است.

برگرفته از گزارش آماری سالیانۀ سازمان Operation World در آرشیو دعای روز اول ژانویه برای دنیا
منبع این گزارش: https://operationworld.org/prayer-calendar/01-01/

در حالی که مسلمانان داعیۀ غارت دنیا را دارند و به رشد خود می‌بالند و همۀ شبکه‌های اجتماعی را با اخبار کاذب خود پر کرده‌اند، مسیحیان پر از روح‌القدس و آتش در حال تصرف قلب‌های صدها میلیون نفر در کلّ دنیا هستند. براساس گزارش فوق می‌توان این نتیجه را گرفت که حرکت روح خدا غیرقابل توقف است. با این‌که اسلام در طول ۱۴۰۰ سال (یعنی حدود ۱۴ قرن) موجودیت خود، با استفاده از زور و ایجاد رعب و وحشت در ممالک و تسخیر کشورها با جنگ و خونریزی و تجاوز به دختران و زنان آن ملل و اسیر ساختن آنها و نیز با فرزندآوری بسیار از طریق تعدد زوجات و در ضمن حفظ پیروان خود با تهدید آنها به مرگ در صورت ارتداد، توانسته تنها نزدیک به یک میلیارد و نهصد میلیون پیرو دست یابد، مسیحیان پر از روح خدا به فیض و لطف خدا توانسته‌اند در عرض کمتر از یک قرن بدون ریختن قطره‌ای خون یا تجاوز یا  کُشت و کُشتار و یا فرزندآوری از طریق تعدد زوجات یا تهدید پیروان خود، ۶۰۰ میلیون نفر را با محبت مسیح آشنا کنند و آنها را شاگردان او سازند.

(قابل ذکر است که تعداد مسیحیان تحت جفا و آزار و اذیت در دنیای کنونی ما در این آمار گنجانده نشده‌‌اند و چه بسا اگر آنان را نیز به این شمارش بیفزاییم تعداد پیروان مسیح خیلی بیشتر از تعداد ذکر شده باشد. به عنوان نمونه میلیونها مسیحی از زمینۀ اسلام در کشور ما ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی وجود دارند که در این آمار گنجانده نشده‌اند).

اگرچه ما این پیروزی عالی که باعث نجات صدها میلیون نفر در عرض کمتر از یک قرن شده را جشن می‌گیریم، مواظب هستیم که تمام افتخار و جلال را به خداوندمان عیسای مسیح و کاری که روح او انجام می‌دهد، تقدیم کنیم. باشد که شاگردانی باشیم که هر روزه از روح و کلام خدا پر شویم و در حالی که با دیگر مقدسین مشغول رساندن خبر خوش انجیل در تمام دنیا هستیم، شاهدانی شایستۀ انجیل مسیح باشیم و با محبتی بی‌قید و شرط جامعۀ بشری را خدمت کنیم.

به امید روزی که «همان‌گونه که آبها دریا را می‌پوشاند، جهان از معرفتِ جلالِ خداوند مملو شود» (حبقوق ۱۴:۲).

گردآوری و نوشتۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO