کشیشان، شبانان و خادمینکلیسا

چگونه کلیسا و کشیشان راستین را از دروغین تشخیص دهیم؟

5/5 - (2 امتیاز)

چگونه کلیسا و کشیشان راستین را از دروغین تشخیص دهیم؟

کلیسایی که تمامی کلام خدا را به وضوح و در راستی به جماعتش بیان می‌کند و در آن دوستی و محبت خدا حاکم است و شخص خود را در یک خانوادۀ گرم مسیحایی احساس می‌کند و حضور پاک خدا را در آن تجربه می‌کند و می تواند توانایی‌ها و عطایای خود را در آن با همکاری و مشورت خادمین آن کشف کرده و به کار گیرد و همچنین کلیسایی که در آن پرستش و دعا از ارکان اساسی آن باشدکلیسایی است که مطابق متن صریح کتاب مقدس است.

این را باید متذکر شد که در حالی که کلیسای کاملی وجود ندارد، کلیسای سالم می‌تواند وجود داشته باشد.

شرایط یک کشیش در توصیه‌های پولس رسول در نامه‌های اول و دوم تیموتاؤس و تیتوس به کلیساها به تفصیل شرح داده شده است.

کشیش می‌بایست ملایم و صبور باشد و بتواند به درد مردم گوش کند و با درد آنها همدرد شود و در شادی آنها نیز شریک باشد. کشیش باید تعلیم  کلام خدا را به خوبی بداند به درستی آن را به جماعتش منتقل کند و بتواند خانوادۀ خود را به درستی اداره کند. کلام خدا می‌فرماید اگر کشیش نتواند خانوادۀ خود را به درستی تربیت کند، چگونه ممکن است کلیسای خدا را نگاهبانی کند.

در ضمن کشیش می‌بایست مرد دعا و رابطه با خدا باشد و از وجود او عطر خوشبوی مسیح بوئیده شود. کشیش باید برای خدمتی که می‌کند از جانب خدا دعوت شده باشد و مسح این خدمت را داشته باشد. مسلماً کشیشان دیگر نیز می‌بایست شاهد ثمردهی خدمت و شخصیت کسی که می‌بایست به سمّت کشیشی منتصب شود، باشند و آن را تأئید کنند و با او همصدا باشند. همچنین پیشنهاد ما این است که کشیشان به یک شورا یا شخصی دیگر که شخصی روحانی و مرد خدا است پاسخ‌گو باشند و دائماً با هم‎‌خدمتی‌های خود مشورت کنند و به نظرات آنها احترام بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO